Hírek
A mádi Gusteau lett az év étterme
Dátum: 2016.11.15., 22:37Megtekintve: 10692
Kiosztották az idei Gault&Millau díjakat, idén az Év Étterme elismerést ismét egy vidéki étterem, a mádi Gusteau Kulináris Élményműhely kapta. Az év konyhafőnöke Pesti István lett, és díjat kapott az alig egy hónapja nyílt Beszálló is - számolt be az Index hírportál. A Gault&Millau díjakkal mindig többéves, hosszú munkát jutalmaznak és remélik, hogy a tokaji borvidék gasztronómiája is fel tud hamarosan zárkózni a bor ismertsége mellé.
Kedden jelent meg a 2017-os, magyar Gault&Millau étteremkalauz, az ebből az alkalomból rendezett díjkiosztón Molnár B. Tamás, a kiadvány főszerkesztője elmondta, elég mozgalmas volt ez az év, hiszen sok nagyon jó étterem élén történt váltás, újranyitott a Babel, a Michelin-csillagos Tantiból ismét elment a séf, és Széll Tamás és Szulló Szabina is távozott az Onyxból.Utóbbi étterem kapta egyébként a legtöbb pontot az idei Gault&Millau magazinban, egyedül nekik van 3 sapkájuk és 17 pontjuk. Az év étterme mégsem ők lettek, hiszen ezzel a díjjal mindig egy többéves, hosszú munkát akarnak jutalmazni - hangsúlyozta többször Molnár B. Tamás. Így idén ezt a díjat a Mádon található Gusteau Kulináris Élményműhely kapta, remélve, hogy a tokaji borvidék gasztronómiája is fel tud hamarosan zárkózni a bor ismertsége mellé.
A díjkiosztón jelen volt a kalauz francia igazgatója és tulajdonosa, aki hangsúlyozta: a Michelin egy nagyon fontos kalauz, de tele van olyan éttermekkel, amiket a legtöbb ember nem engedhet meg magának. Ezzel szemben a GM inkább a konyhafőnököket ismeri el, hiszen tudja mekkora munka van amögött, hogy valaki ebben a szakmában igazán sikeres legyen.
Folytatás az index.hu oldalán →
Az étlap igazi különlegességeket tartogat: aki például egy jó Mádi Nyaklevesre vágyik, az mindössze 1600 forintért hozzájuthat, és még csak nem is kell messzire utaznia érte.
Forrás: Index, Fotó: Bődey János / Index
Hozzászólások
Gratula (vendég) [2016.11.17., 18:26][válaszolok] #1
Tatárka érti a dolgát .
Egynek jó. (vendég) [2016.11.18., 17:51][válaszolok] #2
Ehez a nevezettnek ,nincs semmi köze. Azért nem minden ...
A tulajdonosa az étteremnek K.K.
Egyébbként tényleg gratula.
A tulajdonosa az étteremnek K.K.
Egyébbként tényleg gratula.
Az év emberei.. (vendég) [2016.11.18., 18:14][válaszolok] #3
Gratula azoknak a szegény embereknek, akiknek csak csirke farhát,˛/vagy az sem / jut, -de azt jól csinálják, - és tűrik.
Még az ablakon sem mernek benézni.
Még az ablakon sem mernek benézni.
De (vendég) [2016.11.18., 19:10][válaszolok] #4
van a miliőt ahova a kedves vendég érkezik jelen esetben Mád .
Azért van köze a polgármesternek na ugye a többit a tulajdonos teszi hozzá .
Érthető vagy még fogalmazzak még érthetőben ?
Azért van köze a polgármesternek na ugye a többit a tulajdonos teszi hozzá .
Érthető vagy még fogalmazzak még érthetőben ?
Réteg (vendég) [2016.11.19., 14:54][válaszolok] #5
ezen már nem kell gondolkodni már régóta van szegény és ingyen élő réteg hajrá Magyarország.
Nem (vendég) [2016.11.19., 19:41][válaszolok] #6
Mintha érdekes lenne, de Tatárkának ehez val?ban semmi köze nincs ! Van neki is vendéglátó helye Mádon, de mint tudjuk NEM az kapta ezt a kamu címet. Ez is valami olyasmi, mint az " év polgármestere " titulus !
Nem több mint az átlag. (vendég) [2016.11.19., 20:49][válaszolok] #7
De-nek--igen fogalmazz érthetőbben.
Milyen miliő van ott ? A mellék utakon , és a faluvégen is jártál már,vagy régi asványbánya környékén?
Milyen miliő van ott ? A mellék utakon , és a faluvégen is jártál már,vagy régi asványbánya környékén?
Kérdés (vendég) [2016.11.19., 20:55][válaszolok] #8
1-es hsz-ki ez- így becézik ? ?
Mádon (vendég) [2016.11.20., 15:08][válaszolok] #9
a szüreti fesztivál 2-napos gyengébbek kedvéért péntek,szombat vasárnap hadják piheni a dolgozó,dolgozóba induló embereket gyengébbek kedvéért hétfő reggel .
http://www.tokaj-turizmus.hu/Madi-Furmint-Unnep
http://www.tokaj-turizmus.hu/Madi-Furmint-Unnep
Még nem. (vendég) [2016.11.26., 12:12][válaszolok] #10
Mád azért még nem "kisfelcsút "
Lassan járj, tovább ... (vendég) [2016.11.26., 13:32][válaszolok] #11
Kisfelcsúthoz: magasról nagyot lehet zuhanni.
Egyszer mindennek vége lesz.A mosrani nagy emberek kissebbek lesznek,és az is lehet ,hogy már nem is lesz olyan nagyon fontos a település nekik.
Akkor majd lehet lesz, látni a valóságot.Kicsiben leképezve az országos helyzet,állapot, tapasztalható,a településen.
Egyébként ,tényleg felemás a helyzet ott is.Van még tennivaló bőven.
Nem nagy népszerűséget élvez ,a környék településeinél.Ez is majd késöbb lehet érdekes,és hátrányos.
Szobrot talán még korai lenne állítani.De lehet ,hogy már készül is ? SICC..!!
4sz. hsz.--fogalmazzon érthetőbben ,már más is kérte.Ön bíztossan joban informált.
Egyszer mindennek vége lesz.A mosrani nagy emberek kissebbek lesznek,és az is lehet ,hogy már nem is lesz olyan nagyon fontos a település nekik.
Akkor majd lehet lesz, látni a valóságot.Kicsiben leképezve az országos helyzet,állapot, tapasztalható,a településen.
Egyébként ,tényleg felemás a helyzet ott is.Van még tennivaló bőven.
Nem nagy népszerűséget élvez ,a környék településeinél.Ez is majd késöbb lehet érdekes,és hátrányos.
Szobrot talán még korai lenne állítani.De lehet ,hogy már készül is ? SICC..!!
4sz. hsz.--fogalmazzon érthetőbben ,már más is kérte.Ön bíztossan joban informált.
Ha valaki (vendég) [2016.11.30., 13:11][válaszolok] #12
nem bírná a felesleges közterheket .
A Levegő Munkacsoport honlapján lettünk figyelmesek egy hírre, amely szerint ?újszerű jogi megközelítéssel ért el komoly eredményeket az a tokaji lakos, aki a háza előtt tapasztalható elviselhetetlen kamionforgalom miatt perelte be a közút kezelőjét. A Levegő Munkacsoport segítségével zajló perben a Fővárosi Ítélőtábla másodfokon is megállapította a jogsértést és jogerősen kötelezte a közút kezelőjét annak megszüntetésére.? A Levegő munkacsoport segítségével találtunk rá a felperesre, Stefánka Andreára, aki megosztotta lapunkkal a történetét.
Nem bírta tovább
? Tokajban az Ady Endre úton lévő ingatlanom előtt húzódik a 2014 február óta 38-as számú besorolást kapott főközlekedési út, ami korábban 3615 jelzésű Tarcal-Tokaj összekötő út volt és hatalmas kamionforgalmat bonyolított és bonyolít most is ? mondja Stefánka Andrea. ? Tokajról mindenki tudja, hogy a Tisza híd az egyetlen átkelési lehetőség a Tiszán keleti irányba. A kérdéses útszakasz a Magyar Közút Nonprofit Zrt. fennhatósága alá tartozik. 2014 februárjában az történt, hogy az eddigi 38-as utat átnevezték 3615-re, azaz nevében egy kisebb teherbírású úttá, míg az eddigi 3615 számú korlátozott teherbírású összekötő utat előléptették két számjegyűvé anélkül, hogy gondoskodtak volna a kétszámjegyű utakra vonatkozó paraméterek biztosítására. A problémát súlyosbította, hogy a Közútkezelő a kötelezően előírt feladatait sem látta el megfelelően évek óta, gondolok itt az úthibák kijavítására és a sebességkorlátozás érvényesítésére. A forgalmi rend megváltozása tartalmazott ugyan súlykorlátozást, ez alól viszont a Magyar Közút százas nagyságrendben adott ki engedélyeket a belföldi fuvarozó vállalatoknak, nehogy kerülniük kelljen az autópályán. Az úthibák keltette problémát már 2012 augusztusában több tokaji lakossal együtt jeleztük a képviselő-testület irányába és kértük, hogy közvetítsék az illetékesek felé. Miután a helyzet csak egyre romlott, levélben jeleztem a Közút irányába is, akinek képviselője levelében úgy nyilatkozott, hogy az úthibákat ők kijavították, ennél többet ők az ügyben nem tehetnek.
2014 áprilisában megelégelve a levelezést a bíróságra fogalmaztam meg a beadványomat. Stefánka Andrea
Két évig tartott
Két évig tartó pereskedésnek lett a napokban vége.
? Egy személyiségi jogi pert indítottam, a károkozás bizonyítása nagyon költséges lett volna, ezért ezt nem vettem igénybe ? mondja Stefánka Andrea. ? A kérdéses időszakban a járművek tömege egyre nagyobb volt, a gépkocsik kerekei nagy sebesség mellett a rossz útszakaszokon és az aknatetőkön áthaladva elviselhetetlen zajt okoztak. Ilyen közlekedési morál mellett a Közút forgalomkorlátozó intézkedései elégtelenek voltak. A kihelyezett lassításra figyelmeztető készülékeket a kamionsofőrök mind a mai napig figyelembe sem veszik. Lakóházam előtt egy 30-as tábla figyelmeztet a lassításra, mert s kanyar és gyalogos átkelőhely következik. Ebben a kanyarban egy üzlet építésekor a közművezetés során megbontották az utat, amit akkor helyreállítottak ugyan, viszont a folyamatos terhelés hatására az évek során alaposan megsüllyedt. Leírhatatlan visszaadni azt a hanghatást, amit keltett egy 40 tonnás jármű, amint becsapódott ebbe a gödörbe. A süllyedést azóta megpróbálták kijavítani, de azt azóta sem látják, hogy az egész út ebben a kanyarban mintegy 30 fokos szögben dől a villamossági út felé, így adódik az, hogy a kamion bal oldalán lévő kerekek magasabban, a jobb oldalán lévők alacsonyabban haladnak, nagyon erős zajt okozva. Még most is reggelenként fél 6 és 7 óra között egyenesen száguldoznak, emiatt nem lehet aludni, akár tetszik akár nem, ébredni kell. Az út állapota miatt és a sebesség miatt több száz földrengést élek át naponta, reggelente érzem, ahogy az ágy inog alattam. Az út felőli oldalon nem tudom kinyitni az ablakokat a szálló por és benzingőz miatt sem. A Levegő Munkacsoportról az interneten keresztül szereztem tudomást, a honlapjukon tájékozódtam arról, hogy jogi ügyekben is segítenek a hozzájuk fordulóknak. Miután 2015 márciusában részt vettem az első tárgyaláson, megbizonyosodtam arról, hogy nagyon nehéz fába vágtam a fejszét, jogász nélkül nem fogom tudni az érdekeimet egyedül képviselni. Levelet írtam nekik, és nagy szerencsémre a válaszuk pozitív volt. Az ügy elbírálása több mint 2 évig tartott, ez idő alatt biztosították a jogi képviseletet, tanácsadást.
Járható út
Tokajban működik egy munkacsoport, amely a településen áthaladó kamionforgalomból adódó problémákkal foglalkozik.
? Tagja vagyok a munkacsoportnak, amelyik szeretné elérni, hogy szűnjön meg Tokajban az indokolatlan kamionközlekedés. 2016 júniusától a Közútkezelőhöz beérkező áthaladási kérelmek megjelennek a munkacsoport asztalán is, így pontosan látjuk, hogy ki, honnan, hova szállít, milyen termékeket. Sajnos azt kell, hogy mondjam, rengeteg az indokolatlan kérelem. Ezek a vállalkozások nemhogy nem helyiek, de még csak nem is környékbeliek. Az autópályán való közlekedésük sokkal biztonságosabb lenne mindenki számára. Ezért ezeket a kérelmeket a munkacsoport el szokta utasítani. Az igazán járható út természetesen a törvényesség betartása lenne. Ha minimálisra korlátozódna a kamionok áthaladása, az út valóban fel lenne újítva és nem csak foldozgatva lenne. A forgalomkorlátozás valóban megtörténne és nem csak egy-egy táblát helyeznének ki, amit aztán senki sem vesz figyelembe. Véleményem szerint a másodfokú ítélet következtében kikényszeríthető lesz a fent említett törvényesség betartása ? mondja Stefánka Andrea.
A történet végére kívánkozik még, amikor a helyszínen jártunk képet készíteni a ház előtti útszakaszról, pár perc alatt legalább nyolc kamion haladt el a ház előtt mind a két irányba.
A közútkezelő is reagált
Megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, kívánnak-e reagálni az ítéletre. Velkei Lilla kommunikációs osztályvezetőtől az alábbi választ kaptuk:
?Elsődlegesen a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelői kötelezettségének elmulasztásával okozott jogsértést már 2016 nyarán elhárítottuk oly módon, hogy a felperes ingatlana előtti útszakaszon az úthibákat és ezen belül az aknafedlapok megsüllyedéséből eredő hibákat kijavítottuk. Ezzel már részben eleget tettünk az ítéletben foglaltaknak.
A közeljövőben a forgalmi rend megváltoztatását kívánjuk bevezetni a következők szerint: Kihelyezünk olyan KRESZ-táblákat, amelyek a nagy súlyú tehergépjárművek követési távolságát min. 50 vagy 100 méter távolságban állapítják meg.
Az ítélet forgalomcsillapító szigetek megépítésére is ösztönzi társaságunkat, azonban ez nem oldja meg a zajjal és rezgéssel kapcsolatos problémákat, mivel a forgalomcsillapító sziget előtt erősen fékeznek a járművek, majd az azon való áthaladást követően jelentős gyorsításba kezdenek, ami nagy zaj- és rezgésterheléssel jár.
Fontolóra vesszük, hogy a nehéz tehergépjárművek behajtási engedélyét kizárólag olyan tehergépjárművekre adjuk ki, amelyeknek az emisszió kibocsátása alacsony.
A rendőrhatósággal folyamatos kapcsolatban vagyunk, és az első fokú ítélet óta több rendőrségi ellenőrzés történt ? ezzel ösztönözve a közlekedőket a sebességhatárok betartására.
Az előadottakra figyelemmel társaságunknak a felperesnek okozott zaj-, por és rezgés csökkentésére vonatkozóan egyéb lehetősége nincs.?
Mondjuk mint a felesleges hulladékszállítást hetente .
link http://www.boon.hu/nem-birta-tovabb-a-nagy-kamionforgalmat-tokajban/3285595
A Levegő Munkacsoport honlapján lettünk figyelmesek egy hírre, amely szerint ?újszerű jogi megközelítéssel ért el komoly eredményeket az a tokaji lakos, aki a háza előtt tapasztalható elviselhetetlen kamionforgalom miatt perelte be a közút kezelőjét. A Levegő Munkacsoport segítségével zajló perben a Fővárosi Ítélőtábla másodfokon is megállapította a jogsértést és jogerősen kötelezte a közút kezelőjét annak megszüntetésére.? A Levegő munkacsoport segítségével találtunk rá a felperesre, Stefánka Andreára, aki megosztotta lapunkkal a történetét.
Nem bírta tovább
? Tokajban az Ady Endre úton lévő ingatlanom előtt húzódik a 2014 február óta 38-as számú besorolást kapott főközlekedési út, ami korábban 3615 jelzésű Tarcal-Tokaj összekötő út volt és hatalmas kamionforgalmat bonyolított és bonyolít most is ? mondja Stefánka Andrea. ? Tokajról mindenki tudja, hogy a Tisza híd az egyetlen átkelési lehetőség a Tiszán keleti irányba. A kérdéses útszakasz a Magyar Közút Nonprofit Zrt. fennhatósága alá tartozik. 2014 februárjában az történt, hogy az eddigi 38-as utat átnevezték 3615-re, azaz nevében egy kisebb teherbírású úttá, míg az eddigi 3615 számú korlátozott teherbírású összekötő utat előléptették két számjegyűvé anélkül, hogy gondoskodtak volna a kétszámjegyű utakra vonatkozó paraméterek biztosítására. A problémát súlyosbította, hogy a Közútkezelő a kötelezően előírt feladatait sem látta el megfelelően évek óta, gondolok itt az úthibák kijavítására és a sebességkorlátozás érvényesítésére. A forgalmi rend megváltozása tartalmazott ugyan súlykorlátozást, ez alól viszont a Magyar Közút százas nagyságrendben adott ki engedélyeket a belföldi fuvarozó vállalatoknak, nehogy kerülniük kelljen az autópályán. Az úthibák keltette problémát már 2012 augusztusában több tokaji lakossal együtt jeleztük a képviselő-testület irányába és kértük, hogy közvetítsék az illetékesek felé. Miután a helyzet csak egyre romlott, levélben jeleztem a Közút irányába is, akinek képviselője levelében úgy nyilatkozott, hogy az úthibákat ők kijavították, ennél többet ők az ügyben nem tehetnek.
2014 áprilisában megelégelve a levelezést a bíróságra fogalmaztam meg a beadványomat. Stefánka Andrea
Két évig tartott
Két évig tartó pereskedésnek lett a napokban vége.
? Egy személyiségi jogi pert indítottam, a károkozás bizonyítása nagyon költséges lett volna, ezért ezt nem vettem igénybe ? mondja Stefánka Andrea. ? A kérdéses időszakban a járművek tömege egyre nagyobb volt, a gépkocsik kerekei nagy sebesség mellett a rossz útszakaszokon és az aknatetőkön áthaladva elviselhetetlen zajt okoztak. Ilyen közlekedési morál mellett a Közút forgalomkorlátozó intézkedései elégtelenek voltak. A kihelyezett lassításra figyelmeztető készülékeket a kamionsofőrök mind a mai napig figyelembe sem veszik. Lakóházam előtt egy 30-as tábla figyelmeztet a lassításra, mert s kanyar és gyalogos átkelőhely következik. Ebben a kanyarban egy üzlet építésekor a közművezetés során megbontották az utat, amit akkor helyreállítottak ugyan, viszont a folyamatos terhelés hatására az évek során alaposan megsüllyedt. Leírhatatlan visszaadni azt a hanghatást, amit keltett egy 40 tonnás jármű, amint becsapódott ebbe a gödörbe. A süllyedést azóta megpróbálták kijavítani, de azt azóta sem látják, hogy az egész út ebben a kanyarban mintegy 30 fokos szögben dől a villamossági út felé, így adódik az, hogy a kamion bal oldalán lévő kerekek magasabban, a jobb oldalán lévők alacsonyabban haladnak, nagyon erős zajt okozva. Még most is reggelenként fél 6 és 7 óra között egyenesen száguldoznak, emiatt nem lehet aludni, akár tetszik akár nem, ébredni kell. Az út állapota miatt és a sebesség miatt több száz földrengést élek át naponta, reggelente érzem, ahogy az ágy inog alattam. Az út felőli oldalon nem tudom kinyitni az ablakokat a szálló por és benzingőz miatt sem. A Levegő Munkacsoportról az interneten keresztül szereztem tudomást, a honlapjukon tájékozódtam arról, hogy jogi ügyekben is segítenek a hozzájuk fordulóknak. Miután 2015 márciusában részt vettem az első tárgyaláson, megbizonyosodtam arról, hogy nagyon nehéz fába vágtam a fejszét, jogász nélkül nem fogom tudni az érdekeimet egyedül képviselni. Levelet írtam nekik, és nagy szerencsémre a válaszuk pozitív volt. Az ügy elbírálása több mint 2 évig tartott, ez idő alatt biztosították a jogi képviseletet, tanácsadást.
Járható út
Tokajban működik egy munkacsoport, amely a településen áthaladó kamionforgalomból adódó problémákkal foglalkozik.
? Tagja vagyok a munkacsoportnak, amelyik szeretné elérni, hogy szűnjön meg Tokajban az indokolatlan kamionközlekedés. 2016 júniusától a Közútkezelőhöz beérkező áthaladási kérelmek megjelennek a munkacsoport asztalán is, így pontosan látjuk, hogy ki, honnan, hova szállít, milyen termékeket. Sajnos azt kell, hogy mondjam, rengeteg az indokolatlan kérelem. Ezek a vállalkozások nemhogy nem helyiek, de még csak nem is környékbeliek. Az autópályán való közlekedésük sokkal biztonságosabb lenne mindenki számára. Ezért ezeket a kérelmeket a munkacsoport el szokta utasítani. Az igazán járható út természetesen a törvényesség betartása lenne. Ha minimálisra korlátozódna a kamionok áthaladása, az út valóban fel lenne újítva és nem csak foldozgatva lenne. A forgalomkorlátozás valóban megtörténne és nem csak egy-egy táblát helyeznének ki, amit aztán senki sem vesz figyelembe. Véleményem szerint a másodfokú ítélet következtében kikényszeríthető lesz a fent említett törvényesség betartása ? mondja Stefánka Andrea.
A történet végére kívánkozik még, amikor a helyszínen jártunk képet készíteni a ház előtti útszakaszról, pár perc alatt legalább nyolc kamion haladt el a ház előtt mind a két irányba.
A közútkezelő is reagált
Megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, kívánnak-e reagálni az ítéletre. Velkei Lilla kommunikációs osztályvezetőtől az alábbi választ kaptuk:
?Elsődlegesen a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelői kötelezettségének elmulasztásával okozott jogsértést már 2016 nyarán elhárítottuk oly módon, hogy a felperes ingatlana előtti útszakaszon az úthibákat és ezen belül az aknafedlapok megsüllyedéséből eredő hibákat kijavítottuk. Ezzel már részben eleget tettünk az ítéletben foglaltaknak.
A közeljövőben a forgalmi rend megváltoztatását kívánjuk bevezetni a következők szerint: Kihelyezünk olyan KRESZ-táblákat, amelyek a nagy súlyú tehergépjárművek követési távolságát min. 50 vagy 100 méter távolságban állapítják meg.
Az ítélet forgalomcsillapító szigetek megépítésére is ösztönzi társaságunkat, azonban ez nem oldja meg a zajjal és rezgéssel kapcsolatos problémákat, mivel a forgalomcsillapító sziget előtt erősen fékeznek a járművek, majd az azon való áthaladást követően jelentős gyorsításba kezdenek, ami nagy zaj- és rezgésterheléssel jár.
Fontolóra vesszük, hogy a nehéz tehergépjárművek behajtási engedélyét kizárólag olyan tehergépjárművekre adjuk ki, amelyeknek az emisszió kibocsátása alacsony.
A rendőrhatósággal folyamatos kapcsolatban vagyunk, és az első fokú ítélet óta több rendőrségi ellenőrzés történt ? ezzel ösztönözve a közlekedőket a sebességhatárok betartására.
Az előadottakra figyelemmel társaságunknak a felperesnek okozott zaj-, por és rezgés csökkentésére vonatkozóan egyéb lehetősége nincs.?
Mondjuk mint a felesleges hulladékszállítást hetente .
link http://www.boon.hu/nem-birta-tovabb-a-nagy-kamionforgalmat-tokajban/3285595
Összes hozzászólás: 13 db (4 különböző címről),
nem megjelent hozzászólás: 1 db (8%)
A hozzászólások nem a Szerencsi Válasz álláspontját képviselik, tartalmuktól szerkesztőségünk teljes
mértékben elhatárolódik, felelősséget értük nem tudunk vállalni. Kérjük, hogy ezt tartsák szem előtt, mielőtt írnak!
Az azonosítást lehetővé tevő IP-címeket soha senkinek nem adjuk ki, kizárólag rendőrségi nyomozás esetén.
• Adatkezelési tájékoztató
Tisztelt Olvasóink!
A hozzászólás lehetősége 2022. január 4-ével megszűnt.
További információ ide kattintva olvasható.
További információ ide kattintva olvasható.