Hírek
Olvasónk vasutaskalandja
Dátum: 2009.05.21., 22:29Megtekintve: 14431
Mai napon (2009. május 21.) hazafelé tartottam Miskolcról Szerencsre. Sajnos későn értem ki a vasútállomásra, így a szokásos helyzet fogadott: vonat bent, utolsó pár vagon lekapcsolva, maradék háromban hatalmas tömeg. Korábban egy alkalommal már kérdőre vontam az illetékeseket ez ügyben, válaszként azt kaptam, azok a vagonok visszaindulnak Budapestre, nem kapcsolhatnak többet az ebbe az irányba közlekedő vonatra. De jelen levelemet nem is emiatt írom.
Tisztelt Olvasók!Mai napon (2009. május 21.) hazafelé tartottam Miskolcról Szerencsre. Sajnos későn értem ki a vasútállomásra, így a szokásos helyzet fogadott: vonat bent, utolsó pár vagon lekapcsolva, maradék háromban hatalmas tömeg. Korábban egy alkalommal már kérdőre vontam az illetékeseket ez ügyben, válaszként azt kaptam, azok a vagonok visszaindulnak Budapestre, nem kapcsolhatnak többet az ebbe az irányba közlekedő vonatra. De jelen levelemet nem is emiatt írom. Sokkal inkább ledöbbentett, amit a vonaton tapasztaltam. 2-3 kalauz szállt fel az egyes vagonokba induláskor, így szinte biztos voltam benne, mégsem feleslegesen váltottam menetjegyet. Úgy döntöttem, az „első osztályúnak” csúfolt vagon előterében állva utazok. Elindult a vonat, majd a tömegen lassan átverekedve magát, megérkezett a kalauz a mellettem lévő, utolsó kabinhoz. Elkérte a jegyeket a bent ülőktől, majd a kezeléskor közölte, hogy nem tartózkodhatnak a fülkében, jegyük nem oda szól, így két középkorú hölgyet kitessékelt az egyébként is tömött folyosóra. Tulajdonképpen megértem a döntését, bár szemet hunyhatott volna efelett a körülményekre tekintettel.
Azonban ezt követte a ledöbbenésemre okot adó történés. Felsőzsolca állomásnál, miután elindult ismét a szerelvény, kalauzunk úgy döntött, a sztrájkokkal sűrűn megtűzdelt munkájában annyira elfáradt, hogy beül azon kabinba, melyből nem sokkal azelőtt a két hölgyet kiküldte. Ez is eléggé felháborító lenne, azonban képes volt tetőzni. Általában a teljes szerelvényre érvényes, hogy nem dohányzóként közlekedik. „Hősünk” azonban úgy gondolta, rá ez nem vonatkozik, s bár a vagonban is jól láthatóan ki volt ragasztva a dohányzást megtiltó jelölés, rágyújtott a kabinban, közben kedélyesen elbeszélgetett a másik bent ülő férfival. Emlékeztetném a Kedves Olvasókat, senki más nem ült bent, mivel kiküldte az utasokat, akik nem voltak hajlandóak a magasabb osztályra szóló, irreálisan drága menetjegyet váltani. Tehát úgy tűnik, magasan képzett emberünknek mindent szabad, a zsúfolt vonaton ülőhelyet szerezhet magának, nem szükséges az új felszállókat ellenőrizni, bár nagyjából ennyi dolga lenne, s az előírásokat is figyelmen kívül hagyhatja. Mi, fizető utasok pedig örüljünk, hogy legalább a vonat közlekedik. Azt hiszem jogosan merült fel bennem a kérdés ezeket követően: a vasutasoknak tényleg mindent lehet?
Név és cím a szerkesztőségben
Hozzászólások
Névtelen (vendég) [2009.05.23., 22:47][válaszolok] #1
Fejéről büdösödik a hal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A vasutas vezérkar milliárdos veszteséget termel,büntetése több milliós nyereségrészesedés vagy ne adj Isten,prémium,vagy nevezd aminek akarod de részesei a kormány osztogatásinak.Akik dolgoznak közülük,mint mondjuk a jegyvizsgáló,aki munkát mímel,de követi felettesei semmittevéseit,-mit vársz tőlük?!Egyetlen jó tanács:menj el szavazni,küld el őket oda,ahova valók,az MSZP süllyesztőjébe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Névtelen (vendég) [2009.06.18., 22:20][válaszolok] #2
Ilyenek sztrájkolnak...hányinger
S (vendég) [2009.06.19., 10:09][válaszolok] #3
Állítólag a sztrájkokat kezdeményező fő szakszervezeti vezető Gaskó Legyesbényén töltette gyermekéveit. Ez már a gyökereit sem tiszteli! Azért nem ezt várnánk a MÁV-tól és a szakszervezeti vezetőktől!
Névtelen (vendég) [2009.06.19., 10:13][válaszolok] #4
Azt azert nem szabad elfelejteni, hogy a vasut mindig veszteseges volt. A szocializmus epitese alatti idoszakban azert mert nagyon sok embernek kellett, hogy munkat adjon, kesobb pedig mert politikai alapon szakbarbarok kerultek a MAV elere.
Névtelen (vendég) [2009.06.19., 11:02][válaszolok] #5
Ugyan miert nem tudja a MAV kihasznalni azt a vitathatatlan elonyet a tobbi europai tarsasaggal szemben, hogy itt -nalunk- van Zahony?
Névtelen (vendég) [2009.06.19., 11:23][válaszolok] #6
#4-nek: a vasút a dualizmus korában fejlődött hála a kor olyan embereinek mint például Baross Gábor, valamint ekkor jött létre a MÁV is például. A MÁV Gépgyár -állami vállalatként- világszínvonalú mozdonyokat gyártott nyereségesen ebben az időben. Úgyhogy ha régen is, de nem volt mindig veszteséges a vasút. Szerintem csak vezetés kérdése.
Névtelen (vendég) [2009.06.19., 13:21][válaszolok] #7
Elfogadom, nem volt mindig veszteseges. A tovabbiakban On is ugy latja ahogyan en, vagyis vezetes kerdese! Lenne.
Összes hozzászólás: 7 db (5 különböző címről),
nem megjelent hozzászólás: 0 db (0%)
A hozzászólások nem a Szerencsi Válasz álláspontját képviselik, tartalmuktól szerkesztőségünk teljes
mértékben elhatárolódik, felelősséget értük nem tudunk vállalni. Kérjük, hogy ezt tartsák szem előtt, mielőtt írnak!
Az azonosítást lehetővé tevő IP-címeket soha senkinek nem adjuk ki, kizárólag rendőrségi nyomozás esetén.
• Adatkezelési tájékoztató
Tisztelt Olvasóink!
A hozzászólás lehetősége 2022. január 4-ével megszűnt.
További információ ide kattintva olvasható.
További információ ide kattintva olvasható.