Hírek
Kétmilliárdból épül az átvezető út Szerencsen
Dátum: 2010.08.09., 22:05Megtekintve: 2901Értékelés: 3.00

A tervek szerint idén november végére készülhet el a 37-es számú főút Szerencsen átvezető szakaszának felújítása. A Szerencs-patak új hídja csak jövőre épülhet meg - áll a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által hétfőn kiadott közleményben. A zempléni városban már március közepén megkezdődtek az útépítési munkálatok, ám ezt egy rövid időre hátráltatták azok a mostoha időjárási viszonyok, amelyek a megye más területein is okoztak gondokat - írja a Borsod Online.
A 37. sz. főút Szerencsen átvezető szakaszának rekonstrukciója során mintegy 2,5 kilométer hosszúságban felújítják, illetve megerősítik az út burkolatát. Egy kilométeren marad a jelenlegi kétsávos út, a további 1,5 kilométeren azonban 2x2 sávra szélesítik az utat. A kivitelezők kialakítanak egy körforgalmú csomópontot, és átépítenek egy buszöblöt is. Ugyancsak a beruházás része a már említett Szerencs patak feletti híd elbontása és egy új, több mint 24 méter hosszú, 2x2 forgalmi sáv átvezetésére alkalmas létesítmény építése.

A közlemény szerint a projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával a Közlekedés Operatív Program részeként valósul meg. A támogatás aránya 100 százalék, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás. A támogatás bruttó összege megközelíti a 2 milliárd forintot.

Forrás: Független Hírügynökség, Borsod Online
Értékelés: 1 2 3 4 5
[Vissza a hírekhez]

Hozzászólások
2 (vendég) [2010.08.10., 03:24][válaszolok] #1
Kettöezer millió?! Két és fél kilométerre?
Ha alagút, vagy felüljáró lenne, talán nem sokallanám.
Miért nem ott javitják, ahol rossz? (az utakat, ha valaki nem értené)
Hádám [2010.08.10., 06:19][válaszolok] #2
Olyannyira hátráltatta a "zord" időjárás a munkálatokat, hogy hetekig még verősfényes napsütésben se nyúltak semmihez Ami meg elkészült azt is szét kellett bontani...
A kusinszki pékség és a cukorgyári körforgó között meg elfelejtettek vízlefolyót tenni az úttest szélére... (a szerencs kapunál legalágg kihagyták a helyét :D) Sebaj, majd ezt is szétcsákányolják Egy autólehajtót is sikerült "befalazni" a gyár úton... A bonbon kft. felöli részen meg olyan szűkre vették a középső kereszteződés lehajtóját, hogyha azon lemennek azok a buszok amik ide járnak, erőteljesen meglepődnék :D

Az, hogy 100%os támogatás, nem azt jelenti, hogy ingyen van és lehet kísérletezgetni, hanem azt, hogy az adófizetők pénzéből az állam és az unió(állam pénze befizetve) a teljes összeget állja! Nem hiszem, hogy bárki örülne, ha a pénzével játszanának, főleg ha milliárdokról van szó....

A híd is ugyebár Megyeri híd kaliberű, aminek több év kell, hogy elkészüljön Ha jól emlékszem a Hernád híd valamivel nagyobb de az is meglett 1 éven belül.... itt meg egy kis patakon keresztül évekig akarják húzni? Kicsit röhejes a dolog, főleg, hogy a polgármester asszony elmondása szerint egy hatalmas kivitelező cégről beszélünk (ki is az?), akik több száz emberrel rendelkeznek! És most jön a költői kérdés! Ha a szegélykő eddig kb 6hónapja épül és még csak az egyik oldal van "kész", a másik még csak negyedig, akkor a teljes beruházás meddig fog tartani? 10 évig? Jellemzően a burkolati munkák október-novemerben készülnek, jó esős fagyos időben! Köztudott, hogy a beton és a bitumen pont ilyen időben "szeret" rendesen megkötni Ettől már csak az volt röhejesebb amikor a közmunkások úgy kátyúztak, hogy a lyukban lévő pocsojába lapátolták bele a bitument, majd azt hengerelték.... másnapra képzelhetjük mennyi maradt belőle....

Újra felteszem plátói kérdésem... Ezt látja más is vagy csak nekem szúrja a szemem? Lehet szemészetre kellene mennem... vagy annak akinek nem tűnik fel
Érdeklődő (vendég) [2010.08.10., 06:44][válaszolok] #3
Hádám ! Nem kell menned szemészetre. Eddigi hozzászólásaidból aztűnik ki,hogy abszolut rálátásod van a dolgokra.
Márát kellett volna adni a Bajcsy-Zs.utat, az orvosi ügyeletet. Minden csúszik , nyilván a mostoha időjárási viszonyok miatt. No persze amostoha időjárási viszonyok nem akadályozták meg a projektnyitó rendezvény megtartását az ESZEI-ben.
Az még roppant érdekelne, hogy hol lesz 2x2 sávos az út ? Tán csak nem a penny mellett, s éppen ott, ahol volt a rónavölgyi gumiszalon ? Mert akkor azt sajna,ki kellett sajátítani.Szegény !
S [2010.08.10., 09:49][válaszolok] #4
Na hogy is van ez???????? Kérem megnézni:
http://www.nif.hu/fejlesztesek/kozutak/502/37__szamu_fout_szerencs_atkelesi_szak ...
Szerény számításaim szerint kb. 500 millió sorsa ismeretlen!!! Még mindig folytatják a szocialista privatizációt!!!!
S [2010.08.10., 09:57][válaszolok] #5
Sőt adják, veszik a kivitelező konzorcium vezető tagját:
http://www.vg.hu/vallalatok/ipar/eladjak-a-vegyepszert-321287
Hú de gyanús!
valaki (vendég) [2010.08.10., 09:57][válaszolok] #6
vagy talán már nem is piros, hanem narancsszínű a privatizáció?
jadviga (vendég) [2010.08.10., 12:27][válaszolok] #7
Én nem tudok ilyen mélyen belemenni és nem is akarok. De isszuk mi még állva a Szerencs-patak vizét az idén, az biztos.
És még a pincék mindig telve vannak vízzel.
Vége (vendég) [2010.08.10., 12:48][válaszolok] #8
A privatizáció az színsemleges. A korrupció megállás nélkül folytatódik. Miért is meglepő? Így megy már vagy 20 éve. Nagyon okosan csinálják ezt az építkezést. Körülbelül úgy, mint amikor Mekk-Elek először a tetőt csinálta meg, majd a falat. Ha Gesztelytől folytatnák, még értelme is lenne, de így csak pénzlehúzás.
LGY (vendég) [2010.08.10., 19:51][válaszolok] #9
Remélem a kivitelezőt és kis csapatát szállító busz lesz az első, ami az új úton lerobban. Majd megnézem, hogyan tolják oldalra, hogy ne akadályozzák a forgalmat Plusz ugyebár melyik biciklis lesz az első, akit lehúzódna, miközben előzik és a szegélykő miatt súlyosan megsérül?
Hádám [2010.08.10., 20:12][válaszolok] #10
Hát érdekes ez a pályázati kiírás.... 787 millió + ÁFA, az szerény véleményem szerint sincs közel 2 milliárd....

Én meg arra leszek kíváncsi, hogy mikor fogják szétbontani a szegély a vízlefolyók miatt, vagy mikor esik neki valaki kibontani a kocsibehajtót Feltételezem minden ott lakóval előre egyeztetve volt a dolog....
Noname [2010.08.10., 22:14][válaszolok] #11
Olvasva a hozzászólásokat ez a vicc jut eszembe:

– Igaz-e, hogy Moszkvában Mercedeseket osztogatnak?

– A hír igaz de nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Mercedeseket, hanem Zsigulikat, és

nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.

Hát akkor nézzük sorban a felmerülő kérdéseket:

Ár: Kétmilliárd volt a munkára szánva amit a vállalkozó versenytárgyalás után a legolcsóbb

árral 787 millió + ÁFA, összegért vállalt el. Magyarul ennyit fog érte kapni.

Vízelvezetés: A városi szakaszon azért vannak kihagyva a szegélykövek mert ott surrantókkal

fogják az árokba vezetni a vizet. A prügyi útcsatlakozás után viszont víznyelők fognak

épülni, tehát ott nem kell megnyitni a szegélysort.
Mielőtt holnap diadalmasan beírnátok hogy lám mégis "szétcsákányolták" egy-két szegélykő

ennek ellenére ki lesz szedve, (50 méterenként) hogy a csapadék ki tudjon folyni a szervízút

és az árok irányába, a víznyelőaknák elkészültéig is.

A teljesség igénye nélkül még válaszolok egy-két felvetésre:

LGY (vendég) [2010.08.10., 19:51]#9
Remélem a kivitelezőt és kis csapatát szállító busz lesz az első, ami az új úton lerobban.

Majd megnézem, hogyan tolják oldalra, hogy ne akadályozzák a forgalmat Plusz ugyebár melyik

biciklis lesz az első, akit lehúzódna, miközben előzik és a szegélykő miatt súlyosan

megsérül?

Most hogy tolnak egy buszt oldalra? Az autópályán van leállósáv, ahová az elakadt jármű le

tud állni ez sajnos nem autőpálya.
A 3,50 méteres forgalmi sáv mellett lesz egy fél méteres biztonsági sáv, külön felfestéssel.

Érdeklődő (vendég) [2010.08.10., 06:44]#3

Az még roppant érdekelne, hogy hol lesz 2x2 sávos az út ?
A pennytől 3 sávos lesz, a Szerencs patak hídjára már négysávos út érkezik.

Folyt köv...
Hádám [2010.08.10., 22:28][válaszolok] #12
"épülni, tehát ott nem kell megnyitni a szegélysort.
Mielőtt holnap diadalmasan beírnátok hogy lám mégis "szétcsákányolták" egy-két szegélykő

ennek ellenére ki lesz szedve, (50 méterenként) hogy a csapadék ki tudjon folyni a szervízút

és az árok irányába, a víznyelőaknák elkészültéig is."

TERMÉSZETESEN EZ A KORREKT MUNKA, CSINÁLJUK MEG, AZTÁN MAJD SZÉTSZEDJÜK.... ÉS UGYEBÁR A LAKÁSFELÚJÍTÁST IS A FESTÉSSEL KEZDJÜK, VÉLETLENÜL SE A VÍZ ÉS VILLANYSZERELÉSSEL.... REMÉLEM TECCIK ÉRTENI MIRE CÉLOZTAM.... MAJD A VÍZNYELŐKET BÁNYÁSZOK KIÁSSÁK :D

"Most hogy tolnak egy buszt oldalra? Az autópályán van leállósáv, ahová az elakadt jármű le

tud állni ez sajnos nem autőpálya. "

SAJNOS EDDIG VOLT PADKA, AHOVÁ LE TUDTAK ÁLLNI, MOST NINCS, TEHÁT A FORGALMI DUGÓ BORÍTÉKOLHATÓ....

"A pennytől 3 sávos lesz, a Szerencs patak hídjára már négysávos út érkezik. "

MAGYARUL A VOLT RÓNAVÖLGYI SZALON IS BONTÁSRA KERÜL.... (ERGÓ KEMÉNY PÉNZÉRT MEGVÉTELRE)... GONDOLOM AZÉRT HANGSÚLYOZTA, HOGY A PENNYTÓL, MERT VÉLETLENÜL SEM AZ ÚT MÁSIK OLDALÁRA GONDOLT :)


EGY SZÓ MINT SZÁZ, LEHET HOGY ÖN SZERETI A SZÁRNYASOKAT, DE SZERENCS LAKÓI NEM MADARAK, HOGY ANNAK NÉZZÉK ŐKET!
Sármásy Marianna [2010.08.11., 00:59][válaszolok] #13
Kedves Noname!

Minek magyarázza a magyarázhatatlant?

Úgy kellett az a szegélykő, mint egy falat kenyér. Nem, nem autópálya, hanem balesetveszélyes. 3, majd 4 sáv, ez a nagy dolog ám! Adtak egy nagy pofont az emésztési végterméknek.
50 méterenként egy lik, bravó! A havat is ott fogja a hókotró letolni?

Szívből köszönjük, ennyit fáradoztak értünk! A kapu, az üresen tátongó turisztikai központ, a gondosan lezárt várkert, a kotoratlan patakmeder, a tönkrement kisvállalkozói üzletek, a szemetet áruló multicégek, a lerombolt cukorgyár, a lebontott régi épület a kertészettel, a rommá lett régi polgárházak, a munkanélküliség, a feltörő szennyvíz,stb., stb.
Igen, megcsinálták!

Ahogy néhány éve egy újságírónak feltűnt: Szerencsen egész évben karácsony van. Igen, az itt lakók is így érzik. ( Ha valaki nem értené, a karácsonyi utcai díszek egy része egész évben hirdeti városunkban az ünnepet.)
Pali (madár) (vendég) [2010.08.11., 02:02][válaszolok] #14
S. elsö linkjénél ha tovább megyünk, kiderül, hogy bruttó közel kettö milliárd lesz a vége.
Azt is megtudhatjuk, hogy ez éven csak az út lesz átadva, a hid- mütárgy(!) munkálatai csak jövöre fejezödnek be. http://www.nif.hu/hirek/768/megujul_szerencs_foutja
vendég 8 (vendég) [2010.08.11., 07:17][válaszolok] #15
Nyilván ez a projekt is ellenőrizve lesz.

Nem csak karácsony van ... húsvét is van. Amíg a mellékutak járhatatlanok ( Vaszily Miklós bácsi !-jöhetnek a kátyúba a virágok ! ) husvétra tojáskák világítottak a gyári kőforgónál.
Ez is szemfényvesztés, csak hát már kezd az emberek szeme kinyilni.
Göncöl [2010.08.11., 12:49][válaszolok] #16
A hír hallatán mondtam a barátaimnak:legyünk vállalkozók. Építsünk utakat meg autópályát:)Felvesszük a megrendelést majd kiadjuk alvállalkozónak, majd az alvállalkozó megint kiadja egy másik alvállalkozónak és így tovább... Egyébként szomorú, hogy így mennek a dolgok. 2milliárd vagy 800millió rengeteg pénz...
Hádám [2010.08.11., 15:15][válaszolok] #17
2 milliárd a vége... (ennyi a fővállalkozóé)... Ebből az első alvállalkozó kap mondjuk 1,5-et.... (25% alapból a fővállalkozóé egyetlen kapavágás nélkül).... a 2. alvállalkozó kap 1-et a 3. meg a kiírt összeget... aki majd 4-5-6.nak továbbadja, akik valószínűleg nem is lesznek kifizetve, mert eleve veszteséges már ezen a sziten, ergo ellopnak mindent amit lehet vagy közmunkásokkal csináltatják meg.... Ez csak egy eszmefuttatás volt, nem személyeskedés, de mindennemű hasonlóság az itteni eseményekkel csupán "véletlen" lehet
messzelátó (vendég) [2010.08.11., 19:18][válaszolok] #18
Kapásból 3 épület eszembe jut, ami gyerekkoromban funkcionált, ma pedig üresen, egyre amortizálódva tátong. A gyári kör épülete(i), a piacnál a régi húsbolt, és a Bolyai mellett az a sárga épület, ahol az ebéd díjat fizettük be iskolásként. Ezek annyira bántják a szemet, hogyhogy hagyják elpusztulni ezeket az ingatlanokat?
Hádám [2010.08.11., 19:40][válaszolok] #19
Folytatom: Malomépület, hunyadi sportcsarnok, várhotel és étterem helység, állomás raktár épülete.... na ki folytatja a sort? Biztos akad még bőven!
Hádám [2010.08.12., 14:08][válaszolok] #20
Ismét egy "érdekességre" bukkantam, amit már korábban is említettem: A nemrég (2-3 éve) átfestett villanyoszlopok erőteljesen rozsdásodnak, rengetegnél már javítottak is, ráfestettek, csak sajna más színű zölddel, így ocsmányabbnál ocsmányabbak lettek.... ha valaki kicsit szemfülesebb az láthatja azt is, hogy a búra tetején szabályosan lepergett a festék és a régi barna réteg látszik kb minden második oszlopon.... Újabb lerágott csont, ki volt a kivitelező, mennyibe került, ki volt a műszaki ellenőr aki átvette?.....
Vendég (vendég) [2010.08.13., 20:59][válaszolok] #21
Hádám egy kicsit már sok vagy, már csapból is Te folysz ezen és a többi fórumon egyáltalán. Vegyél vissza és nézzél a saját házad tájára is kicsit. És gondolkozz el.
Hádám [2010.08.13., 21:25][válaszolok] #22
Tisztelt "vendég"!

Először is Önnek is jó estét! Másodszor ez egy nyilvános fórum, az ír ide aki akar és annyit amennyit akar! Mindenkinek ugyanolyan joga van véleményt formálni és természetesen lehetősége! Ha ez önnek nem tetszik vagy netalán pont érintett valamelyik sáros ügyben, akkor nem kötelező olvasni Én se kértem a sok szenny szórólapból, mégis teletömik a postaládámat... most akkor menjek és törjek rá a terjesztőikre???

Nem hiszem hogy bármi köze lenne továbbá a magán dolgaimhoz, arról nem is beszélve, hogy én nem a város pénzén élősködöm, mint egyesek... lásd szolgálati kocsival magán célú furikázás, vadászás, kertiparti, magáncélú ügyek intézése munkaidőben....

Azt meg egyenesen kikérem magamnak, hogy itt fenyegessen! Azért álljunk már meg egy szóra... egyelőre azt se tudom ki maga és rögtön itt rendreutasít???
Sármásy Marianna [2010.08.14., 00:30][válaszolok] #23
Kedves Vendég!

Kérdezte valaki a véleményét? Ugye nem. Igen, ahogy Hádám írta, ez egy nyilvános fórum, bárki írhat, mégpedig annyit, amennyi jól esik.
Olvasni pedig nem kötelező - már ha nem munkahelyi kötelezettsége.

El ne felejtsem, lehallgató tisztnek jelentem, vagyunk egyre többen, akik látunk is, nem csak nézünk. Nyíltan vállaljuk véleményünket, akkor is, ha ez Önnek nem tetszik.
Hádám háza táján már többször szétnéztem, nem találtam semmi okot arra, valamiért hallgatnia kellene. Sőt!

Tisztelt Vendég, legyen kedves kisebbségi érzéseit leküzdeni, ész érvekkel hozzászólni - akár ellenvéleményt is -, az üres fenyegetésektől a tények még tények maradnak. Ahogy már régen megtanultuk Bacsó Péter filmjéből: a tények makacs dolgok elvtársak.
Vendég (vendég) [2010.08.14., 13:10][válaszolok] #24
Először is Jó napot, bár végigolvasva az előző írásokat, egyáltalán nem volt divat eddig a köszönés egyik részről sem. De hát ha így illik, akkor én is köszönök.
Nem tudom, hogy mivel fenyegettem meg, mert én ilyet nem írtam. Ha esetleg a saját háza táját gondolja annak, akkor nyilván azt nem a magánéletére gondoltam,hisz ahhoz tényleg semmi közöm és nem is érdekel. De ha jobban belegondol és visszaemlékszik arra, amiket írt, kitűnik belőle, hogy Önnek semmi nem jó, és Ön szerint senki nem ért a dolgához, rosszul csinálnak mindent, nem akarom itt felsorolni miket kritizál. Nyilván itt nem a saját köréhez tartozó vállalkozókra gondol, pedig én ismerek olyat is, aki oda tartozik, a munkája mégis csapnivaló. Tehát nem kell csak a másik oldal szakembereit szidni, mert minden politikai szervezethez tartozó szakemberek is lehetnek jók és rosszak. Nem kell megbélyegezni azért, mert éppen nem az Önnel szimpatizáns oldalon áll. Ön szerint nem jó a kultúrális élet sem, bár én még nem sok rendezvényen láttam Önt, pedig szerint az elmúlt években volt egy pár, még ha nem is olyan színvonalas, ahogy elvárja, de azért meg lehetett nézni. Tehát az én kritikám annak szólt, hogy Ön állandóan elégedetlen.
Hádám [2010.08.14., 14:02][válaszolok] #25
A köszönéssel arra próbáltam célozni, hogy rögtön, ismeretlenül letegez és kölyökként kezel... De úgy látom sikerült elérnem vele a hatást!

Amiket én felvetettem problémákat, azokkal sokan mások is egyetértenek! Nem elégedetlenkedek mindig, tévedésben van, csupán felhívom a figyelmet arra, hogy gyakran még egy kisebb településen is sokkal korrektebbül intézik a dolgokat! Azt sem állítom, hogy "ezen az oldalon" csak profi szakemberek állnak, de azért ne tessék elfelejteni, hogy nem ők csinálják a városi munkákat irdatlan pénzekért! Én ott se mindenkit kritizálok, nem egy vállalkozót ismerek akiről tudom, hogy tudnak minőségi munkát kiadni a kezeik közül!

De akkor most megkérdem.... Ön szerint például a kulturosok értenek a dolgukhoz??? Évről évre csapnivalóbbnál csapnivalóbb rendezvények, olykor nagy minuszokkal... Vagy nézzük a már sokat emlegetett Rákóczi iskola felújítását.... az első alkalommal csapnivaló munka született, le is pergett.... aztán most újra megcsinálták, de ha közelebbről megnézzük, én garantálni merem, hogy ha az ön házát így "újították" volna fel, tuti nem fizeti ki! Tessék megnézni napsütésben! :)

De a legfontosabb dolog, amiért állandóan én pattogok, holott azoknak kellene, akik ott ülnek a döntéshozásban, hogy itt mindent a visszájáról kezdünk el... lásd 37es... sztem a szegélykő lenne az utolsók egyike, amit le kéne tenni... először mondjuk a földmunkák, vízelvezetés, villanyszerelés, esetleg ha van tervezve új villanypóznák felállítása... és csak utána a szegély... bár tény, hogy látványos!

A sok százmilliós beruházások közbeszerzési pályázatairól se hallani túl sokat... a nyertesek természetesen megvannak, de sosem olvastam még olyat mondjuk a Szerencsi Hírek lapjain, hogy ez meg ez meg ez a cég pályázott, a kivitelezési költségeik ezek és ezek voltak, abban ez és ez foglaltatik... Mindig megvolt egy győztes és kész! Lehet nem is volt ellenfél csak kamu költségvetések. Szerintem ezekre azért mások is kíváncsiak lennének!

Továbbá az egyes tendereket elnyerő vállalkozóknak illő lenne hogy esetleg tudassa mi a szakterülete.... Azt szinte garantálni merem, hogy akik a villanyoszlopokat festették, vagy nagyon csapnivaló "szakemberek" vagy egyáltalán nem azok... én legalábbis még nem hallottam olyanról, hogy festést alulról felfelé haladva csinálnak, úgy meg végképp nem, hogy az alsó rész már teljesen kész, amikor a tetejét még rozsdamarózzák...

Egyébként csak azt lehet kritizálni aki rosszul dolgozik, ha minden okés lenne, akkor nyilván dicsérné az ember. A város alkalmazásában sajnos akad egy két vállalkozó, aki pofátlanságával és modorával is messzemenően kiemelkedik a díszes társaságból, amerre csak megyek silány munkáitól zeng a környék, mind városi, mind magán munkái kapcsán! Természetesen nem a város legolcsóbb vállalkozója ha érti mire célzok... :)

Egyébként a mondataiból azt sejtem pontosan tudja ki vagyok, megszólításommal szinte 100osra veszem, hogy ön is érintett az egyik ügyben, gyanítom a kulturális központból... :D

A színvonalat meg nem csak én várom el, hanem mindenki más is! Az hogy nem voltam minden egyes rendezvényen, az valószínűleg azért fordulhat elő, mert nem vagyok hajlandó akármiért pénzt kiadni... ahogy láttam pár rendezvényt, ezzel mások is így vannak

Szerintem tudatosan rombolják a város kulturális életét az érintettek... én emlékszem, hogy régen alig vártam, hogy pl Gazdanapok legyenek, mert kiemelkedő esemény volt a város életében, mint ahogy a város napja is.... mostanában inkább csak egy cikk az újságban, meg ha véletlenül arra téved valaki, akkor kb egy termékbemutatóra hasonlít...

Egy szó mint száz, nem elsősorban a pénzen van a hangsúly, hanem azon, hogy amire elköltik az üssön meg egy szintet (mindegy melyik oldalon) és a köz számára hasznos legyen! Gyanítom, ha a környékbeli települések képesek erre, akkor Szerencs is meg tudja csinálni!

Tehát sajnálom, ha állandó "elégedetlenségemmel" az ön lelki világába tiportam, de ha más nem említi (nem tudja, nem meri stb.) akkor majd én megemlítem! Természetesen rossz érzés ha az embert kritizálják, főleg ha jogosan!
Noname [2010.08.14., 14:31][válaszolok] #26
Hádám [2010.08.14., 14:02]#25

itt mindent a visszájáról kezdünk el... lásd 37es... sztem a szegélykő lenne az utolsók egyike, amit le kéne tenni... először mondjuk a földmunkák, vízelvezetés, villanyszerelés, esetleg ha van tervezve új villanypóznák felállítása... és csak utána a szegély... bár tény, hogy látványos!

MIVEL NEM VAGYOK SZERENCSI, ÉN CSAK AZ ÚTÉPÍTÉSRE REAGÁLNÉK...
MIVEL A KÖZMŰVEK A BURKOLATON KÍVÜL HALADNAK, ÍGY AZOKAT AZ ÉPÍTÉSSEL PÁRHUZAMOSAN LEHET KÉSZÍTENI.
MIVEL A KIEMELT SZEGÉLY SZINTJE (HOSSZESÉSE) HATÁROZZA MEG A VÍZELVEZETÉST, ÉS A BURKOLAT SZINTJÉT (AZ ASZFALTTERÍTŐ GÉPLÁNC VEZÉRLÉSE ARRÓL FOG TÖRTÉNNI).
NEM IGAZÁN ÉRTEM MIÉRT KELLENE A SZEGÉLYT UTOLJÁRA ÉPÍTENI. DE HA MEGMAGYARÁZOD MEGKÖSZÖNÖM.
Noname [2010.08.14., 14:53][válaszolok] #27
Sármásy Marianna [2010.08.11., 00:59]#13

Úgy kellett az a szegélykő, mint egy falat kenyér. Nem, nem autópálya, hanem balesetveszélyes. 3, majd 4 sáv, ez a nagy dolog ám! Adtak egy nagy pofont az emésztési végterméknek.
50 méterenként egy lik, bravó! A havat is ott fogja a hókotró letolni?

KEDVES MARIANN!

BERUHÁZÓ ELGONDOLJA HOGY SZERENCSEN FEJLESZT, TERVEZŐVEL MEGTERVEZTETI A KIVITELEZŐ MEGCSINÁLJA. A KIVITELEZŐ AZT CSINÁLJA AMI MEG VAN TERVEZVE. HA SZEGÉLYKŐ VAN TERVEZVE AKKOR AZT ÉPÍT HA MÁS AKKOR MÁST.

REKLAMÁLNI, HOGY MIÉRT SZEGÉLYKŐ ÉPÜL, OLYAN, MINTHA AZ ÉTTEREMBEN A PINCÉRNÉL REKLAMÁLNÁL, HOGY A SZOMSZÉDOS ASZTALHOZ MIÉRT KÓLÁT VISZ, MIÉRT NEM SÖRT. AZÉRT MERT AZT RENDELTEK.

A KIVITELEZŐ IS EZT TUDJA MONDANI: AZÉRT AZT ÉPÍTÜNK MERT AZ VAN TERVEZVE (RENDELVE HA ÚGY TETSZIK).

AZ, HOGY BALESETVESZÉLYES NEM HINNÉM, MIVEL HA MEGNÉZZÜK MISKOLCON IS VÉGIG SZEGÉLYKŐ VAN MINDKÉT OLDALON. (HA ÚGY NÉZZÜK A JÁRDÁT IS SZEGÉLYKŐ VÁLASZTJA EL AZ ÚTTESTŐL VÉGIG A VÁROSBAN.)
SOK BALESET VAN DE AZ AUTÓK LEGRITKÁBBAN A SZEGÉLYKŐNEK MENNEK NEKI SOKKAL INKÁBB EGYMÁSNAK. DE HA OTT NEM LENNE SZEGÉLYKŐ AKKOR LENNE OTT MÁS FORGALOMBIZTONSÁGI BERENDEZÉS, PÉLDÁUL SZALAGKORLÁT. AZ JOBB LENNE?

A HÓTOLÁST HA MEGOLDJÁK MISKOLCON A NÉGYSÁVOSON (PÉLDÁUL A BENZINKÚTTÓL VÉGIG KIEMELT SZEGÉLY MEGY A VÁROSIG), AKKOR TALÁN ITT IS MEG FOGJÁK TUDNI OLDANI.
Hádám [2010.08.14., 16:08][válaszolok] #28
Ne hasonlítsuk miskolchoz, ott eleve 4 sáv minden fontosabb útvonal... ha egy kiesik, még akkor is ott egy sáv... igaza van, lehet párhuzamosan is építeni, de elvileg a készülő körforgó és a cukorgyári körforgó között víznyelő rendszer lesz, ezért az úttesten kell ezeket kialakítani! Tehát vagy bányászok fogják a szegély alatt szétfúrni, vagy szétbontják... tudom vannak erre gépek is, de mennyivel gyorsabb is olcsóbb lenne, ha nem kellen kerülgetni a már kész szegélyt... ebben is igaza van, hogy ehhez igazodik az aszfaltozó gép, de ha emlékezetem nem csak az is az utolsó fázisok egyike... ha a parkosítást nem számoljuk...

Másik fontos momentum... A tervező is tévedhet, ezért van műszaki ellenőr és építésvezető, hogy ne birka módjára építkezzünk... ami a papíron van az nem szentírás, ha gáz van vele jelezni kell! Arról nem is beszélve, hogy itt a beruházó jelen esetben Szerencs+állam.... tehát ha esetleg egy kicsit is józan paraszti ésszel gondolkodó emberek ülnek ott, akkor nem rendelnek meg mindenféle marhaságot! Nem egy nagy pesti kivitelezést láttam már, ahol szintén a közművek elkészülte után került kialakításra az útburkolat és a szegély.... ugyebár a talaj nem egy homogén anyag, bármi előre nem látható dolgot rejthet magában, tehát ha változik valami elképzelhető, hogy simán szét kell verni példának okáért a szegélyt! Ezért ha nem muszáj nem ajánlatos előreszaladni későbbi munkafolyamatokra!
Sármásy Marianna [2010.08.14., 17:19][válaszolok] #29
Kedves Noname!

Ha Ön kivitelező, akkor miért védi a város felelős vezetőit? Miért akarja megmagyarázni, minden tökéletes?

Balesetveszély: hol a "menekülő" rész? Olyan keskeny az út - többen figyeltük meg - két kamion között egy bicikli se fér el. Igazán nem szeretném elvenni az útépítő mérnökök kenyerét, de a szalagkorlát és a forgalmi sáv között illő a padka. Miskolcon miért nincs? Ez jó kérdés! Van is baleset bőven, azonnal a buszmegállónál. ( Búza tér, József Attila utca felé)

Ahogy Hádám írta előttem, a józan paraszti ész sokat segítene, bár van egy olyan sanda gyanúm, nem az hiányzik, hanem a "saját zsebre
minél több maradjon" elv érvényesül. Látványos szegélykő, így el tudják talán hitetni, sajnos ennyire drága volt.

A 3, majd 4 sávról annyit, már sok-sok évvel azt hallgattuk a város prominenseitől, már azonnal ide ér a négysávos 37-es. Több választási programban örömködtek már erről volt országgyűlési képviselőink is.

Miskolcon is remekül megoldottak minden hókotrást, az út is tökéletes, csak az a hülye árvíz nem volt képes megérteni a pártutasítást.
Hádám [2010.08.14., 17:35][válaszolok] #30
A miskolci bevezető szakaszon +1 - 1,5 méterrel magasabb vonalvezetéssel már megoldódott volna a probléma!
Sármásy Marianna [2010.08.14., 17:40][válaszolok] #31
Kedves Vendég!

Soha nem olvastam még Hádámtól olyan hozzászólást, amiből bármiféle "direkt piszkálódom" kritika lett volna.

Nem, tényleg nem fenyegetett, csak éppen azt sugallta, ismeri a hozzászólót, családját, "háza táját". Ezért kéri - utasítja - némaságra.
Saját kör? Mit ért ez alatt? Én úgy gondolom, a szorgalmas, becsületes, nagy tudású, okos emberekre értendő, akik nem restek tanulni. Ugyanis Hádám ilyen, tehát ilyen barátok között érzi jól magát.
A vállalkozók nem dolgozhatnak oldal szerint. Olyan nincs egy jó szakember kiad a kezéből rossz munkát, mert nem ért egyet a megrendelő pártszimpátiájával. Ha nem tetszik valamiért a megrendelő, akkor nem vállalja el, de nem járatja le szakmai hozzáértését.

A város kulturális élete tényleg csodálatos. Azért kell kivezényelni a hivatali dolgozókat, a város fenntartása alá tartozó intézmények munkatársait, a nyugdíjas klubbot, stb. Ugyanezen embereknek pedig megtiltani más szervezetek által fémjelzett eseményeken való megjelenést.
Itt ragadnám meg az alkalmat, kérem írja le az idei év hátralevő programjait, amiket a Városi Kulturális Központ szervez! Engem főleg a színházi előadások - felnőtt, ifjúsági, gyerek -, irodalmi műsorok, komolyzenei koncertek érdekelnek. Szeretnék tájékoztatást kapni, mely napokon, milyen időben, milyen témakörben van klubfoglalkozás. Előre is köszönöm!
Noname [2010.08.14., 21:14][válaszolok] #32
Sármásy Marianna [2010.08.14., 17:19]#29
Kedves Noname!

Ha Ön kivitelező, akkor miért védi a város felelős vezetőit? Miért akarja megmagyarázni, minden tökéletes?

HA VISSZAOLVASSA SORAIM, CSAK AZ ÚTÉPÍTÉSRŐL ÍRTAM, NEM ÁLLÍTOTTAM HOGY MINDEN TÖKÉLETES, CSAK A FELMERÜLT FÉLREÉRTÉSEKET PRÓBÁLTAM ELOSZLATNI. NEM SZERETNÉM KIÁBRÁNDÍTANI ÖNÖKET, DE EZ A PROJECT A MAGYAR ÁLLAM ÉS AZ EU FINANSZÍROZÁSÁBAN KÉSZÜL. TEHÁT SZERENCS VÁROSÁNAK NINCS KÖZE HOZZÁ.

Balesetveszély: hol a "menekülő" rész? Olyan keskeny az út - többen figyeltük meg - két kamion között egy bicikli se fér el.

AKKOR SZÁMOLJUNK. EGY ÚT MINIMÁLIS SÁVSZÉLESSÉGE 2,5 MÉTER, DE 3 MÉTEREN MÁR MINDEN GOND NÉLKÜL ELMEGY A FORGALOM. AMI KETTŐ SÁVNÁL 6 MÉTER. EZ AZ ÚT 8 MÉTERES LESZ, 2 AZAZ KETTŐ MÉTERREL LESZ SZÉLESEBB MINT EGY ÁTLAGOS ÚT. TERMÉSZETESEN HA ELKÉSZÜLT.

Miskolcon is remekül megoldottak minden hókotrást, az út is tökéletes, csak az a hülye árvíz nem volt képes megérteni a pártutasítást.

EZT A MONDAT NEM TUDOM HOGY JÖN IDE, HA AZT SZERETNÉ MONDANI, HOGY AZ ÁRVÍZÉRT IS AZ ÚT, VAGY A SZEGÉLYKŐ FELEL AKKOR...
Noname [2010.08.14., 21:20][válaszolok] #33
Hádám [2010.08.14., 17:35]#30
A miskolci bevezető szakaszon +1 - 1,5 méterrel magasabb vonalvezetéssel már megoldódott volna a probléma!

AZÉRT AZ VALAHOL VICCES, FOLYTON AZT HALLOM HOGY MI KERÜLT ENNYIBE EZEN AZ ÚTÉPÍTÉSEN, UTÁNA HA JÖN EGY ÁRVÍZ AKKOR MEG AZT HOGY MIÉRT NEM ÉPÍTETTÉK MAGASABBRA, MÁSFÉL MÉTERREL. (EGY UTAT MÁSFÉL MÉTERREL MAGASABBRA ÉPÍTENI AZ NAGYON SOK PÉNZ.)

AMÚGY UGYANÚGY ELÖNTÖTTE VOLNA ZSOLCÁT HA MAGASABB AZ ÚT AKKOR IS.
Noname [2010.08.14., 21:29][válaszolok] #34
Hádám [2010.08.14., 16:08]#28

Másik fontos momentum... A tervező is tévedhet, ezért van műszaki ellenőr és építésvezető, hogy ne birka módjára építkezzünk... ami a papíron van az nem szentírás, ha gáz van vele jelezni kell!

KONKRÉTAN MIT IS KELLETT VOLNA JELEZNI?

Arról nem is beszélve, hogy itt a beruházó jelen esetben Szerencs+állam....

BERUHÁZÓ EU+ÁLLAM, SZERENCSNEK SEMMI KÖZE NINCS A BERUHÁZÁSHOZ, SE ELLENŐRZÉSI SEM MÁS EGYÉB FORMÁBAN.

ugyebár a talaj nem egy homogén anyag, bármi előre nem látható dolgot rejthet magában,

PÉLDÁUL MIT?
Noname [2010.08.14., 21:43][válaszolok] #35
ZÁRSZÓNAK PEDIG ÉN ÖRÜLNÉK HA LAKÓHELYEMEN MEGVALÓSULNA EGY ILYEN BERUHÁZÁS.

DE EZEN A FÓRUMON MÉG EGY POZITÍV GONDOLATOT SEM OLVASTAM.

BIZTOSAN SOK KELLEMETLENSÉGGEL JÁR EGY ILYEN ÉPÍTKEZÉS, DE HA VÉGE LESZ EGY 2,5 KM FELÚJÍTOTT ÚT, ÚJ HÍD, KÖRFORGALOM, KICSERÉLT IVÓVÍZVEZETÉKEK, MEGÚJJULT CSAPADÉKELVEZETÉS, STB.

EZEKNEK AZÉRT EGY KICSIVEL JOBBAN LEHETNE ÖRÜLNI.

PERSZE-PERSZE MIÉRT NEM GESZTELYIG VAN KÉSZ, MIÉRT NEM HATSÁVOS, MIÉRT VAN SZEGÉLYKŐ, DE AZÉRT EZ EGY KIS LÉPÉS AMITŐL SZERENCS LESZ TÖBB, ÉS AZ ITT LAKÓK LESZNEK A HASZONÉLVEZŐI.
Soksávos (vendég) [2010.08.14., 23:51][válaszolok] #36
Valami köze azért csak lehet az egészhez Szerencsnek, ha keresztül megy a városon.
Az sem mindegy, hogy egy, vagy két milliárdba kerül. Ez sem tisztázott.
Akkor lennének pozitivabbak az emberek, ha pl.2 milliárdot munkahely teremtésre forditanának, nem pedig arra, hogy 2,5km-en egymás mellett, több sávon,50km/óraval tépjenek.
Hádám [2010.08.15., 09:23][válaszolok] #37
Ha jól olvastam a Szerencs 2010 Konzorcium építi.... Ráadásul szerencsi vállalkozók is vannak a kivitelezésben! Tehát érintett Szerencs, ráadásul az önkormányzat engedélye is kell, ha bármit építenek a területén, ha állami, ha EU!

Az 1-1,5 méter nem az árvíz ellen lett volna jó, hanem arra, hogy amikor egy kicsit emelkedett a víz nem öntötte volna el rögtön az utat! Ami azért érdekes, mert az első körforgó után még kint volt a vízből, utána meg mélyebb vonalvezetésű lett, természetesen nem a másik körforgalom miatt, mert az is magasabban van!

Némi földmunkával lett volna több a költség, azon kívül nálunk minden utat irreálisan drágán építenek, az alföldhöz képest.... Ebbe bőven belefért volna. Valamint jellemző az a mentalitás, itt szerencsen meg főleg, hogy meg kellene valamit rendesen csinálni.... de nincs annyi pénz.... ó akkor csináljuk meg fele annyiért, amennyire futja.... ennek természetesen az az eredménye, hogy minden csak javítgatva van, amihez 2-3 évente újból hozzá kell nyúlni.... természetesen így folyamatos költség...

Kedves noname! Hozzászólásaiból látszik, hogy ön még sosem volt igazi építkezésen! Számtalan olyan dolog felmerülhet, amiért módosulhat egy terv és ezt az építés vezető jelzi és a tervező esetleg helyszíni konzultáció alapján módosítja....Ha nem haragszik meg nem részleteznék minden ilyen dolgot, a fantáziájára bízom! Na és akkor lássuk csak mit is rejthet az a fránya föld, ami akár teljesen felboríthatja az építkezés menetét.... Nálunk mondjuk ilyen nem valószínű, de Pesten amíg ott tanultam, útépítés során kétszer is találtak barlangot! Akkor lehet például egy elfeledett közművezeték.... egy terven nem szereplő régi pince... vagy bármely másféle építmény.... Ha visszaemlékszik a gesztelyi csomópontig történő 4 sávosításra, ott például komplett régészeti lelőhelyet találtak... Ne adj isten egy bombát, ami miatt szét kell bontani egy jó nagy részen a területet.... Tudom, Szerencs kivételes eset, itt mindent előre látnak Egyébként sokféle szegélykő létezik... Többektől hallottam már, hogy egy olyan fajta (ami a körforgalom közepén is van) sokkal ésszerűbb lett volna, arra esetleg fel lehet hajtani ha szükséges!

Annyit még mondanék a 4 méteres sávokra, hogy teljesen jól hangzik! De városon belül akkor is csak 2 x 1 sáv! Ergo ha egy kamion lerobban (sajnos nem ritka eset), akkor rögtön kilőve egy sáv és még félrehúzódni se tud! És ugye ez az nem épp 2 méter széles... főleg a rakománnyal. Továbbá nemrég vettem észre, hogy a tervezett és a cukorgyári körforgó közötti részen 3ból nem 1, hanem 2 behajtót is "lefalaztak"! Így az itt lakók egyetlen helyről tudnak behajtani a területre a cukormúzeumnál, ami ugye megint egy 4 irányú (ha nem több) kereszteződés!


Ebben viszont egyetértünk! Szükséges és valóban előrelépés! Ezt nem vitatja senki! A megvalósulás sebességével, a hozzáállással és a költséghatékonysággal vannak gondok!

Szerencsen sajnos ez mindig kényes pont, ha itt élne ön is látná! A Bajcsy utca is elvileg július 15re kellett volna, hogy elkészüljön! Oké, jelezték, hogy az esőzések miatt pár hét csúszás lesz... ez pont a mai napon 1 hónap és még véletlenül se látni, hogy pár napon belül befejeződne, adj isten a kész állapothoz kicsit is közelítene! Itt se azzal van a gond, hogy egyszer-egyszer előfordul, hanem azzal, hogy szinte kivétel nélkül mindig csúszások vannak!
Sármásy Marianna [2010.08.15., 15:13][válaszolok] #38
Tisztelt Noname!

Miután így kiábrándított Szerencsnek semmi köze a városon átvezető út tervezéséhez, semmi beleszólása, akkor legyen kedves megírni, az EU és az állam részéről ki a felelős. Ki a tervező, ki fogadta el? Természetesen érdekelnének az EU és az állam által kiadott jogszabályok, törvények, amelyek ezt a szegélykövet városunkra kényszerítették. Milyen előírás határozza meg, hol lehet lejárat, hány méterenként kell kihagyni egy követ a csapadék elvezetéséhez!

A balesetveszélyt nem az "elmegy a forgalomra" értem, de ezt Ön tökéletesen érti. A "menekülő rész" minden út azon padkája, ahová lehúzódhat egy autó az ütközés elkerülésére. De ezt is gondolom érti pontosan, de válasz helyett magyarázkodik.

A Felsőzsolcát elöntő árvíz - gondolom ismeri a pontos történetet - éppen az út rossz tervezése, kivitelezése miatt volt. Kimaradtak az átfolyók, ahol az ártérről a víz a Sajóba tért volna vissza, így a víz visszafelé, a gátakat megkerülve a városra zúdult.

A 37-es út négy sávosítását - ahogy már korábban írtam - választási kampányban többször hallottuk már. Nem, nem Öntől, hanem városunk polgármesterétől, aki országgyűlési képviselőjelöltként 4 éve már azonnalira ígérte. Ha nem lenne oly régen szükséges, ha nem lenne jogos elvárás, akkor miért ezzel kampányolt?

Legyen kedves elmondani nekem, milyen haszna származik az itt élőknek a szegélykőből! Miért kellene ennek örülnünk?
Vendég (vendég) [2010.08.16., 09:16][válaszolok] #39
Szombaton nagyszerű hangversenyt adott a Pedagógus kórus a Városi Kulturális Központban, sajnos nagyon kevés érdeklődő előtt. Előtte való héten a Magyarországon és külföldön egyaránt méltán híres Benkó-dixiland, amin szintén nagyon kevés érdeklődő volt. Én ott voltam, és nem azért mert ott dolgozom (egész más terület a munkahelyem), és nem is voltam kivezényelve. De érdekelt a dolog.
érdekelne (vendég) [2010.08.16., 09:28][válaszolok] #40
Kedves Vendég!

A Pedagógus kórus hangversenye nem szerepel a Zempléni Fesztivál szerencsi programjában? Segítene? hol találom a műsor ajánlóját?
érdekelne (vendég) [2010.08.16., 11:12][válaszolok] #42
Kedves pl/vendég/!

Köszönöm. Sajnos ott nem néztem meg.
Vendég (vendég) [2010.08.16., 11:53][válaszolok] #43
Köszönöm az előttem szólónak, hogy belinkelte a programot.
Utas (vendég) [2010.08.18., 06:17][válaszolok] #44
787 millió azért a munkáért !? Gondolom, ízekre lesz szedve, minden ki fog derülni. Ki is kell, hogy derüljön, mert ennyi pénzért ennyi-és ilyen munkát ? Láthatóan a mennyiséggel és a minőséggel és komly gondok lesznek.
én is... (vendég) [2010.08.21., 13:27][válaszolok] #45
A 37-es utat a 20.szazad elején 100 éves utnak hívták.
No nem a korára vonatkozik!Akkor is voltak tolvajok és
a biroság annyit osztott szét az akkori tolvajok között.
Na már most veszem az infláciot,a felgyorsult életet ez most 1000 éves ut lesz.
balsac (vendég) [2010.09.18., 17:53][válaszolok] #46
Ma jártam a piac környékén, nagyon örültem a kerékpár útnak, egészen addig, amig fel nem fedeztem, hogy tele rakták rácsokkal. Javaslom a készítőknek és tervezőknek, kerékpározzanak rajta átadáskor.
Hádám [2010.09.18., 18:03][válaszolok] #47
Nem rossz ötlet egyébként csak van egy rész ahol beszűkül az utca és már most a bicikli sávon parkolnak
Hádám [2011.05.16., 13:24][válaszolok] #48
Egy kis érdekesség! Nagyon elcsendesedett már ez a dolog! E szerint az oldal szerint ez a projekt 96%-os készenlétben van jelen pillanatban... Mintha kicsit hiányos lenne az a 96% is....

http://www.kiksz.eu/projektek/62/37.-szamu-fout-szerencs-atkelesi-szakasz-rekons ...
37-es (vendég) [2011.05.16., 16:27][válaszolok] #49
Teljesen felesleges bármit felvetni, így a 37-es ut építését is mert süket fülekre talál? A 2/3 -ba ez is belefér? Mit számít majd épül télen! Miért most nyáron épülne, még akkor talán normálisan meglehetne csinálni...Ha meg nem lesz jó majd a 2/3 -ad megvizsgálja és majd jónak találja????
A másik ! Állítólag nyert még az előző önkormányzat pénzt az ondi faluközpont és a gyári kert átépitésére többtízmillió forintot..
Majd azt is télen épitik fel???
nyugdij (vendég) [2011.05.17., 07:55][válaszolok] #50
Ennek a kormánynak semmi sem szent?Nem a 13. havi nyugdijat nem adják vissza , demég a mostanit is el akarják venn?!ugyan már miért betegedett meg a rokkantnyugdijas? És miért ment valaki el hamarabb nyugdíjba inkább lett volna munkanélküli??
Hová megy ez az ország?
??? (vendég) [2018.10.02., 21:28] válasza erre: #49[válaszolok] #51
és azóta történt már valami? :D
Összes hozzászólás: 51 db (28 különböző címről), nem megjelent hozzászólás: 0 db (0%)
Kommentek megjelenítése csoportosítva

A hozzászólások nem a Szerencsi Válasz álláspontját képviselik, tartalmuktól szerkesztőségünk teljes mértékben elhatárolódik, felelősséget értük nem tudunk vállalni. Kérjük, hogy ezt tartsák szem előtt, mielőtt írnak! Az azonosítást lehetővé tevő IP-címeket soha senkinek nem adjuk ki, kizárólag rendőrségi nyomozás esetén. • Adatkezelési tájékoztató

Név: Még nem tag? Regisztráljon, és hozzászólása nem kerül előzetes moderálásra!
Válasz erre:

emoticonemoticonemoticonemoticonemoticonemoticonemoticonemoticonemoticonemoticon
Kérjük, hogy SZÁMOKKAL írja be az alábbi összeadás eredményét az üres mezőbe:
kilencvenhárom + négy =