Hírek
Tanácskoztak a kistérség polgármesterei
Dátum: 2016.02.17., 22:51Megtekintve: 10880

A Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulás 2016. február 12-én tartotta az esztendő első ülését a Szerencsi Polgármesteri Hivatal tanácstermében. A polgármesterek elfogadták az idei munkatervet, a pénzügyi tervet, módosították a tavalyi költségvetést, a társulási megállapodást, valamint a kistérség tulajdonában lévő gépjárművek üzembentartói jogát. Czakóné Szikszai Orsolya, a Szerencsi Polgármesteri Hivatal pénzügyi osztályvezetője tárta a testület elé a 2015. évi költségvetés módosításának előterjesztését - számolt be a Szerencsi Hírek.
Az indítvány a kormányzati funkciókon belüli átcsoportosításokat, valamint azon módosításokat tartalmazza, melyek következtében változik a költségvetés kiadási és bevételi főösszege. Az átcsoportosítások szakfeladatonként, illetve kormányzati funkciónként kerülnek tagolásra. A bevételeket és a kiadásokat 342 millió 604 ezer forintban állapították meg.

A 2016. évi költségvetés várható hatásairól a pénzügyi vezető elmondta, hogy a javaslat összhangban van a társulás stratégiai céljaival. A pénzügyi terv 2016-ban 147 millió 175 ezer forint bevétellel és kiadással számol. A támogatásértékű bevételek mértéke 140 millió 391 ezer forint. Ezek forrása a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás működtetéséhez kapott támogatás a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóságtól, a Támogató Szolgálat és a "Biztos Kezdet" gyerekházak fenntartásához való hozzájárulás a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivataltól - Szerencs Város Önkormányzatán keresztül -, valamint a településektől, a belső ellenőrzésre és építésügyi feladatokra átvett pénzeszköz. A saját bevételek tervezett összege 900 ezer forint, amely a támogató szolgálat térítési díjából áll össze. A személyi jellegű kiadásokról szólva elhangzott, hogy magukba foglalják a társulás által foglalkoztatott munkavállalók illetményét és egyéb járulékokat. A pénzügyi bizottság javaslata alapján a grémium egyöntetűen elfogadta az idei költségvetési tervezetet.

Dr. Árvay László a társulási megállapodás módosításáról tájékoztatta a polgármestereket. Mint elmondta, a gyerekesély-pályázat lezárása után lehetőség nyílt a meglévő három "Biztos Kezdet Ház" hazai forrásból történő további finanszírozására, amelyre Szerencs Város Önkormányzata sikeresen pályázott. Bár az épületek működtetése pályázatból biztosított, szükséges őket szerepeltetni a társulási megállapodásban, így azt ennek megfelelően módosítani kell.

A grémium határozott arról is, hogy a kistérség tulajdonában lévő két Suzuki Ignis típusú személygépjármű üzembentartói jogát átruházzák. Az egyiket Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata, a másikat a Családsegítő és Gyermekjóléti szolgálat kapta meg.

Forrás: Szerencsi Hírek
Értékelés: 1 2 3 4 5
[Vissza a hírekhez]

Hozzászólások
helyi vállalkozó (vendég) [2016.02.18., 21:00][válaszolok] #1
A ZHK-s lehúzásról szó sem volt? Fidi kocsit kap, mi meg csekket a semmire?!
Nem (vendég) [2016.02.19., 13:46][válaszolok] #2
is lesz mert ara akarják rá venni az adóst hogy fizessen mert mikor fizet onnantól elismeri a tartózást és a körbezárult .
Ezért is szajkózzák hogy szerződés nélkül is van tartozás de olyat még nem látott a világ hogy nincs szerződés akkor is van tartozás .
Ennyi erővel a városban van otp akkor nekik is tartozom mert bármikor a rendelkezésemre állnak ?
Ezért fizessek mondjuk készenléti díjat ?
Na végre.... (vendég) [2016.02.20., 08:13][válaszolok] #3
Hajrá koczkásingesek !
Támogssuk-csatlakozzunk!
Ovosok,ápolók,közmunkjások,szegények stb. -van koczkás ingetek ?
Cambridgeben igen! Itt nem? (vendég) [2016.02.20., 20:50][válaszolok] #4
Iskolai körzetközpontok? (vendég) [2016.02.22., 16:14][válaszolok] #5
http://www.origo.hu/itthon/20160217-emmi-iskolabezaras-falvak-falusi-iskolak-isk ...; Itt vajon hol lesznek az általános iskolai körzetközpontok? Jön az iskolabuszok korszaka? Ez az úthálózat és közlekedési morál alkalmas erre a változásra? Mi lesz a kicsi falvakban rekedt felsőben tanító tanárokkal? Válaszoljon már valami illetékes. Ha van. Van?
Már ideje (vendég) [2016.02.24., 12:34][válaszolok] #6
volt hogy felfedezzék a volt cukorgyár területét .
www.tokaj-turizmus.hu/VIII.-Orszagos-Csokolade-Fesztival#prettyPhoto
Ózd (vendég) [2016.02.25., 19:08][válaszolok] #7
ismét mindenki előtt jár
index.hu/belfold/2016/02/19/300_ezer_forintot_adna_ozd_az_elso_gyerekek_utan/
Ez is lehetne egyszer a tanácskozás témája? (vendég) [2016.02.26., 18:53][válaszolok] #8
Ez (vendég) [2016.02.27., 15:22][válaszolok] #9
nem lesz tanácskozás témája mert a havert ők szavazták be .
Erről is lehetne tárgyalni! (vendég) [2016.02.28., 11:36][válaszolok] #10
Hádám [2016.03.02., 20:52][válaszolok] #11
meg erről is!

https://jobbik.hu/hireink/nem-letezo-hulladekot-szallitana-el-jo-penzert-zemplen ...

A dolog pikantériája, hogy a ZHK-ban tulajdonos minden érintett önkormányzat is, így felmerül a kérdés, vajon miért nem lehet olyan rövid úton módosítani a kérdéses törvényt, mint ahogyan egyik napról a másikra megszavaznak más egyéb törvényeket?
ZHK-ról (vendég) [2016.03.02., 21:02] válasza erre: #11[válaszolok] #12
Már Sátoraljaújhelyen módosították a helyi rendeletet, ott egy ingatlanon csak egy fizető van (cég vagy magánszemély), függetlenül attól, hogy hány cég van bejegyezve. Lehet Szerencsen ez nem fontos ...
Hádám [2016.03.02., 22:59][válaszolok] #13
Nem hiszem, hogy egy helyi rendelet csak úgy lehet visszamenőleges hatályú, márpedig azóta keletkezett "fizetési kötelezettség", azzal mi lesz?
ZHK-ról (vendég) [2016.03.03., 09:35] válasza erre: #13[válaszolok] #14
Természetesen nem lehet a rendelet visszamenőleges hatályú, de legalább a jövőben nem keletkezik fizetési kötelezettség. A korábbi számlát pedig vagy visszavonatják a ZHK-val, vagy bíróságra lehet menni. Mennyivel egyszerűbb lett volna időben lépni, nem halogatni a döntést, és már november-decemberben módosítani a rendeleteket.
Hádám [2016.03.03., 12:17] válasza erre: #14[válaszolok] #15
"Bíróságra lehet menni"

Így van! Magyarul a vétlen fél töltse vele az idejét és a pénzét, hogy más károkozását rendbe tegye, pereskedjen hónapokig.... de abban egyetértünk, hogy ha időben rendezve van a téma, most nem állunk itt...
mi épül? (vendég) [2016.03.03., 17:25][válaszolok] #16
Tuti, hogy Hádám azt is legalább 5 helyen olvasta mi lesz a volt DIGÉP csarnokban? Ki a beruházó, ki a tulajdonos? Talán pályázati támogatást is kapott? És mit fognak ott csinálni? Ha megosztaná a nagyérdeművel elejét lehetne venni a találgatásoknak.
16-nak (vendég) [2016.03.03., 18:58][válaszolok] #17
Mán engedelmet , de ki az a Hádám, hogy neki teszi fel a kérdést
Hádám [2016.03.03., 20:47] válasza erre: #16[válaszolok] #18
Na látja, erre pl én is kíváncsi lennék, mert minden nemű utánajárásom ellenére sem jutottam közelebb a dologhoz, bár ahogy közeli forrásból hallottam még a városvezetésünk sincs képben, bár ezt erősen kétlem... Ha tudnám, már más is tudná!
Bukovszky Róbert [2016.03.04., 07:44] válasza erre: #18[válaszolok] #19
Konkrétan mi közünk is van hozzá, -azon kívül, hogy max örülhetünk, hátha valaki ad néhány embernek valami normális munkát- hogy ki, mit, miért épít, újít fel egy saját telephelyen?
mi épül? (vendég) [2016.03.04., 09:15][válaszolok] #20
Honnan veszi, hogy nem örülök neki? Hogy a polgármester meg nem tudja mi épül a városban az enyhén szólva is furcsa.De kedves Bukovszky úr majd maga megvédi a polit, hogy ő nem tehet róla.
Bukovszky Róbert [2016.03.04., 11:02] válasza erre: #20[válaszolok] #21
"A figyelmes olvasás csodákra képes" mint szoktam volt itt írni! Nézze csak meg alaposabban, lehet én Ádámnak válaszoltam, hisz Ő írja, hogy micsoda 'nyomozásokba kezdett az ügyben.
osztogatás (vendég) [2016.03.04., 11:53][válaszolok] #22
Ha nem 47.000 ft ért dolgoztatnák közmunkába az embereket, meg az önkormányzat többet foglalkozna a rászorultakkal, a fiatalokkal, akkor a szemésznéninek meg az asszonykának nem kéne olyan bájosan osztogatni a csokinyuszit meg a száraztésztát. Igaz, akkor mit fotózna az udvari fényképész?
úgy hallottam (vendég) [2016.03.04., 14:25] válasza erre: #16[válaszolok] #23
pelenkagyár épül. Ma már hordta a postás a névjegykártya nagyságú fecniket, hogy megváltozott munkaképességűeket keresnek pelenka csomagolásra. Persze, valójában nem tudni, hogy igaz a hír. Ha már hádám se tudja. :)
Akkor (vendég) [2016.03.04., 19:04][válaszolok] #24
egy pelenka összeszerelő üzem épül ?
Pedig azt hittem űrkemence gyártó részleg lesz benne ?
Talán (vendég) [2016.03.04., 20:24][válaszolok] #25
az üveggyapot gyár helyezi át a telephelyét a DIGÉP- be ?De biztos K. F. majd egyszer csak elmondja ?
Hádám [2016.03.05., 07:04] válasza erre: #21[válaszolok] #26
Már hogyne érdekelne! 20 éve arra várok, hogy végre kezdjenek valamit a jobb sorsra érdemes épülettel! Ugyanez a helyzet a Csalogány utcai régi bútorüzemmel. Az is lassan az enyészeté lesz, akárcsak a régi Gyárikör.
Tele van... (vendég) [2016.03.05., 09:01][válaszolok] #27
A térségben ,és Szerencsen az iskolák" kockásak"??
Hajrá értelmiség,mutass útat!!!
Az hiszem tele van a pohár ...a közpénzt, ha alapítványba teszik/ ,magánpénzé / megszűnik közpénznek lenni/ lesz./Kósa L /

Nem akarunk Európát ,Magyarországon. / ? /
1000 munkahely (vendég) [2016.03.05., 09:59][válaszolok] #28
Én azt az 1000 munkahelyet várom amit a polgármester ígért. Helye lehetne pld a Hádám által mondott bútorüzem, Gyári kör, vagy a piaci volt Gelka épület.
27nek (vendég) [2016.03.05., 11:37][válaszolok] #29
Igen . Az iskolák és akikkel én beszéltem mind kockásak. Úgy tudom , hogy voltak a tüntetésen is. Biztos most is mennek.
Valami van. (vendég) [2016.03.06., 09:02][válaszolok] #30
29.-nek. -ha ez így van az bíztató. Szívünkben mind kockássak vagyunk !
Csak fel ne adják -támogassuk öket -menjünk oda...
A lengyel tüntetőket megkérjük,hogy maradjanak ottol

Csatlakozzunk !
Hádám [2016.03.11., 11:03][válaszolok] #31
Amikor felvetettem, hogy a régi vásártérrel kellene valamit kezdeni, mert áldatlan állapotok uralkodnak, akkor nem egészen erre gondoltam...

Hulladékfeldolgozót akarnak nyitni a területen.... egészen pontosan idézem a levél szövegét:

"nem veszélyes hulladék gyűjtése, hasznosítása, ártalmatlanítása"

Én nem tudom, hogy aki ilyen baromságot kitalál lakóövezet közvetlen közelében annak fizetnek érte vagy alapból ennyire korlátolt?
Hádám [2016.03.12., 12:11][válaszolok] #32
Kézhez kaptam a szerencsi mentőállomás hivatalos dokumentációját.... a legkevesebb, hogy megdöbbentő, túlszámlázás, fiktív tételek, több milliós elírások és ki van fizetve így is! Természetesen hamarosan meglesz a következménye is a dolognak! Egy tételt kiemelnék, pl a burkolás m2 ára Szerencsen 34500 Ft (több mint 10szerese az MVH normatívának!!!) Miskolcon már csak 3450 Ft, azaz elírták a költségvetést, ami a szerencsi mentőállomás esetén 3,5 millió forint túlszámlát keletkeztetett.... persze, hogy nem volt már pénz a tetőre, villanyszerelésre.... megjegyzem a költségvetés szerint a villanyra is elköltöttek 3,6 milliót.... a fűtést 2 db 35 kW teljesítményű kondenzációs kazán látja el, melynek a neten fellelhető legdrágább kiskereskedelmi ára bruttó 490.000 Ft/db, ehhez képest itt sikerült NETTÓ 1.070.000 Ft/db áron elszámolni..... Ez újabb 1,7 millió forint túlszámla... Ennek tudatában tessék értékelni azon erőfeszítéseket, hogy "össze kell dobni a pénzt, a hátralévő munkákra".....
32-höz (-től): (vendég) [2016.03.13., 11:21][válaszolok] #33
Nagy a csend. Semmi reakció? Amennyiben a fent leírtak igazak, akkor nem lesznek következmények? Nem felelős senki? Nem volt itt némi túlszámlázás? Esetleg nem elég ez egy hatósági vizsgálathoz? Mindent lehet? Nagy a csend! Vajon miért?
Hádám [2016.03.13., 11:39][válaszolok] #34
A fentiek igazak, a kezemben vannak a dokumentumok teljes terjedelemben, december óta zajlik az ügy, ennyi időbe telt megszerezni mindent. Következménye egészen biztosan lesz, de olyan indokolatlanul hatalmas a költségvetés terjedelme, hogy nem egyszerű átnézni mindent... annyi már bizonyos, hogy milliós tételekről beszélünk, közelít a 10 millióhoz első ránézésre a többlet költség.... előkerül itt a pénz a villanyszerelésre, tetőjavításra, udvarra hamar... A feltárást az is segíti, hogy egyben van a miskolci anyaggal így a két költségvetés árait egymással is össze tudom hasonlítani, így is van eltérés... a kérdés csak az, miért kerül 10szer többe nálunk egy burkolás, mint Miskolcon, ugyan annál a cégnél? Fura nem?
? (vendég) [2016.03.13., 13:36][válaszolok] #35
Szerencsen már vizsgálódott az Állami Számvevőszék. Mivel zárult a vizsgálat?
31-nek (vendég) [2016.03.13., 14:12][válaszolok] #36
Előre bocsájtom,hogy nincs semmi közöm a V ás?rtéren tervezett beruházáshoz ! Sőt, eddig azt sem tudtam mi lesz ott . Az viszont, amit t.hozzászóló leírt szamárság ! Számomra úgy tűnik vannak benne hasonlóság jegyek a szalmatüzelésű erőmű ellenzőinek véleményével ! A legkönnyebb bírálni, majd szomorkodni, hogy Szerencsen nem épül semmi .
Hádám [2016.03.13., 14:29][válaszolok] #37
Szerencse, hogy erről is írásos dokumentumom van, így nem légből kapott hírek... Tényleg szuper jó beruházás, de ha nem gond építse saját háza mellé aki akarja, ne máséhoz... 2 ipartelepünk van, miért kell lakóövezet mellé?
Taktaharkányi virágoskert (vendég) [2016.03.13., 15:53][válaszolok] #38
http://www.kephost.com/image/cppk

Taktaharkány Nagyközség Deák utca
munkahely (vendég) [2016.03.13., 17:16][válaszolok] #39
Mi lesz a Digép helyén?Mi ez a csend? Csak nem el kell hallgatni valamit?
37-nek (vendég) [2016.03.13., 21:03][válaszolok] #40
Gondoljon pi. arra, hogy a tőszomszédságában van a hulladékudvar . Igy talán érthető, hogy nem valamelyik ipartelepen - a hulladék begyűjtésére szakosodott teleptől kilométerekre - valósulna meg a hulladékok feldolgozása ! Talán ez elvezeti a döntés megértéséhez .
Hádám [2016.03.13., 23:12] válasza erre: #40[válaszolok] #41
A hulladékudvarba korábban pont hogy veszélyes hulladékokat (elektronikai eszközöket és hasonlókat) lehetett leadni (évek óta nem voltam ott, de szerintem ez ma is így van)... A levélben pedig nem veszélyes hulladék feldolgozásáról van szó, ami gyakorlatilag bármi lehet.... A hulladékudvar nem keletkeztet annyi szemetet amire érdemes üzemet telepíteni, ráadásul nem is olyan jellegű hulladék.

És igen, itt a hulladékudvar, meg mellette sok lakóház is 10 méterre, maga örülne, ha a nyakába tennének egy ilyen üzemet? Mivel helyben nincs alapanyag, oda kell szállítani, abban meg sajnos már van tapasztalatom, milyen korrektül teszi ezt a városgazda...

Ez egy pár éves képsor, de ha ma ilyen lenne, nem is panaszkodnék....
http://szerencsivalasz.hu/?module=gallery&id=55&news_id=586&session=05e556bb0d16 ...

Ma olyan retek van ott, hogy csoda, hogy nincs valami fertőzés tőle... bár a patkányok évek óta hemzsegnek a környéken... Valamilyen oknál fogva úgy gondolták, hogy ez a terület kiválóan megfelel építési törmelék és egyéb zöld hulladék lerakására is, bár hulladéklerakó nem épülhet belterületen, ráadásul alaphangon 500 méteres védőtávolságot ír elő a törvény, na itt mindkettőt megszegték már évek óta... az ingatlanárakról nem is beszélve... maga szerint mennyit fognak érni a házak (egyébként is a béka feneke alatt vannak az árak, a rendkívül "jó" megélhetési körülmények miatt), ha egy ilyet mellé telepítenek?

Arról nem is beszélek, hogy a ZHK telepen nemrég épület meg egy szelektáló és feldolgozó üzem....

Nekem inkább az a sanda gyanúm, hogy valakinek nagyon jól jönne ez a beruházás, mert érdeke fűződik hozzá, ráadásul igencsak suttyomban csinálják, így tovább erősíti a gyanút, hogy valami sumák van. Máskülönben már szétkürtölték volna az egész városban, ahogy szokták! Ráadásul korábban azt nyilatkozták a helyi sajtónak, hogy fel lesz számolva a lerakat és fásítják a területet... ez természetesen nem valósult meg, manapság még nagyobb a káosz a területen....
Hádám [2016.03.13., 23:17][válaszolok] #42
Egyébként nem kell messzire menni, ha megnézzük a városgazda telepét, az is úgy néz ki mint a kupleráj.... halomba ömlesztve mindenféle bontott anyag, vas, fa, ami csak létezik...
valaki (vendég) [2016.03.14., 11:05] válasza erre: #42[válaszolok] #43
Ön nem jól látja a dolgokat! Minden azon múlik, hogy ki az aki ezt a beruházást szeretné és támogatja. Ha "elég nagy ember", akkor megcsinálják, mindegy ki mit mond, mik a törvények. Legfeljebb "kiemelt beruházás" lesz és akkor minden szabályozás, engedélyezési eljárás megkerülhető (lásd Gyöngyöshalász, Tiszapüspöki).
43- nak (vendég) [2016.03.14., 13:48][válaszolok] #44
Azért legyünk őszinték ; nem mindig elég a " nagy emberség " . Lásd a szigetelőanyag gyárat ! Állítólag a "székvásárló ember " a nagy Kósával volt haveri viszonyban , aztán látjuk az eredményt ! Eltűnt a gyár , az új székek, hiába dolgozott érdekében éjt nappallá téve derék polgármesterünk ! Sebaj, van közmunka meg üresen álló turisztikai beruházás és 93 éves a kiváló szerencsi csokol?dé felirat a volt c u k o r g y á r előtt ! Ez utóbbit érti valaki ?
Hádám [2016.03.14., 14:03] válasza erre: #43[válaszolok] #45
Ebben egyetértünk, épp erre próbáltam célozni, hogy valakinek biztosan kapóra jön ez a terület...
Emlékszel-e Jóbarát? (vendég) [2016.03.15., 12:31][válaszolok] #46
Emlékszel?
Emlékszel-e Jóbarát amikor még nem lengyelek hanem magyar emberek ünnepelték a negyvennyolcas forradalom és szabadságharc ünnepét?
Emlékszel-e Jóbarát amikor még tízezrek töltötték be a Kossuth teret egy-egy Orbán beszéd alatt?
Emlékszel-e Jóbarát amikor március tizenötödike még nemzeti ünnep volt, amelynek első és egyik legfontosabb üzenete éppen az egység volt?
Emlékszel-e Jóbarát amikor március tizenöt még Petőfiről és a márciusi ifjakról szólt?
Emlékszel-e Jóbarát amikor március tizenötödikén még együtt dobogott a magyar szív?
errr (vendég) [2016.03.15., 23:33] válasza erre: #46[válaszolok] #47
Emlékszünk. Lesz még megint öröm az hogy magyar vagy. Végre valami elindult s aki annak útjába áll az hazaáruló.
Emlékszel? (vendég) [2016.03.16., 17:29][válaszolok] #48
Emlékszel, amikor még nem kellett tartanunk a migránsoktól? És nem kellett tartania tőlük Európának? Ja, és a történelmi tanulmányaidból emlékszel Bem apóra?
48- nak (vendég) [2016.03.16., 20:05][válaszolok] #49
Milyen migránsoktól fél/kegyelmed ? Hol is vannak ők ? Csak nem a Bem apó honfitársai rá gondol, akik a Múzeum előtt lengették a zászlókat ?
errr (vendég) [2016.03.16., 21:08] válasza erre: #49[válaszolok] #50
48-nak: Kitől kell tartani? (vendég) [2016.03.16., 21:14][válaszolok] #51
gyengébbek kedvéért (vendég) [2016.03.16., 21:30] válasza erre: #49[válaszolok] #52
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=z12D0zt-V4iI.kXGfjpzjOS1Q

A normálisabb németek itt gyűjtik a migránsok által elkövetett bűncselekményeket, a nagyja idei (!):
- 446 szexuális zaklatás, nemi erőszak és nemi erőszak kísérlete
- 173 gyermekek és fiatalkorúak elleni támadás
- 362 rablás és lopás
- 339 testi sértés
- 40 gyilkosság és gyilkossági kísérlet
- 113 zavargás, fenyegetés
- 55 támadás uszodákban

Ezek csak a sajtóban megjelent ügyek, pedig mint láttuk, a német, svéd és a magyar hatóságok is szemrebbenés nélkül eltitkolnak számos esetet. Mi, "nácik" már évekkel ezelőtt megmondtuk, hogy ez lesz, amikor a #49-eshez hasonlók még ugyanígy okoskodtak. Csak idő kérdése, hogy megteljenek a nyugati célországok és hozzánk is özönleni fognak. A #49-eshez hasonlók meg lapítani, ahogy utólag szokásuk.
valaki (vendég) [2016.03.16., 21:59] válasza erre: #52[válaszolok] #53
Hát igen ... Annyira jól csinálnak mindent, hogy megvédjék a magyar embereket a migránsoktól, hogy megérdemlik, hogy eltüntessék a magánnyugdíjakat, átjátsszák saját embereiknek a trafikokat, a földeket, az MNB tüntessen el százmilliárdokat, pályázhassanak a vezetők családtagjai, építsenek stadiont minden NB-s focicsapatnak, százmilliós ingatlanokat vegyenek olyanok akik még soha nem dolgoztak, épüljön vasút a a szülőfaluba stb. Nem hogy megérdemlik, követeljük ezeket és örüljünk, tapsoljunk!
49-nek (vendég) [2016.03.16., 22:26] válasza erre: #49[válaszolok] #54
Kedves 49-es, Önnek valami zavar van a fejében! Nézzen szét egy kicsit Európában! Aztán majd rájön...
gyengébbek kedvéért (vendég) [2016.03.16., 23:00] válasza erre: #53[válaszolok] #55
Ez hogy jön ide? Ezt hívják egybites gondolkodásnak: fidesz-nemfidesz, és mindenről ez is jut eszébe, mint Mórickának a viccben. Néha tényleg úgy érzem, a funkcionális analfabéták országa vagyunk.
55- nek (vendég) [2016.03.17., 06:44][válaszolok] #56
Ami a funkcionális analfabétákat illeti igaza van , de nem az 53- assal kapcsolatban írtak szerint ! Hiszen lássuk be ; azért történhet minden úgy, ahogy az 53-as írja, mert sok ember vakon elhisz minden buta dumát és szavaz - szavaz ha az ország beledöglik is !
megjegyzés (vendég) [2016.03.17., 08:51] válasza erre: #55[válaszolok] #57
Igen, egyeseknek a lenyúlások a fontosak (aggasztóak), másoknak pedig a migránshelyzet, amelyik a valós veszélyeken túl, azért van folyamatosan ilyen szinten napirenden tartva, hogy az egybitesek ezzel foglalkozzanak, ne a lenyúlásokkal.
Erről is lehet tanácskozni?! (vendég) [2016.03.17., 16:21][válaszolok] #58
44-nek (vendég) [2016.03.18., 09:16][válaszolok] #59
Egy közeli kisvárosban 1 éve nagyreményű kínai befektetők kezét szorongatták. Igéretük szerint több száz embert fognak foglalkoztatni. Ma már 50 emberről beszélnek, s a polgármester is egyre pesszimistább. Mivel nincsenek szakmunkások, a hazai tőke pedig gyenge, így naivitás azt hinni, hogy a multik alig várják már, hogy ide telepedhessenek.
95 éve alapították azt a céget, amelyik 2 év múlva elkezdte a csokoládégyártást Szerencsen. Ma egy italpor gyártelep van a helyén. Önnek ez nem fáj?
Itt minden rendben??? (vendég) [2016.03.31., 09:09][válaszolok] #60
http://444.hu/2016/03/30/az-orszag-10-legjobb-gimnaziumbol-10-ben-tiltakoztak?fb ..., Vajon miért hallgatnak a térségbeli iskolák? Itt minden rendben? Vagy nincs vélemény csak szűk baráti körben? Vagy már ott sem? Ha az iskola végzett embereknek nincs véleménye, akkor ott már valóban nagy lehet(?!) a baj. Van itt polgárság egyáltalán? A felvett "bocskai" ruhával nem válik azzá az ember - csak a szabóknak lesz/van munkája.
Szükség van-e önkormányzatokra? (vendég) [2016.03.31., 09:33][válaszolok] #61
Voltak önkormányzatok, aki foggal-körömmel ragaszkodtak az iskolájukhoz, amíg tehették. Nem véletlenül. Akkor többekkel volt vitám, mert nem igazán értették, hogy nem az épületekről van szó, azok éppen hogy maradtak, hanem az oktatás irányításáról és ezen keresztül az önkormányzatiságról magáról. Hiszen lássuk be, mi értelme az önkormányzatiságnak, ha egy közösség már abba sem szólhat bele szabadon, hogy milyen módon, milyen szellemiségben oktatja a saját gyermekeit. Ez minden közösségnek a saját döntése kellene legyen, ma pedig gyakran más városokból oda ejtőernyőzött vezetők irányítják, mindenhol egyformán. Sokak szerint egyformán rosszul.
tüntetések (vendég) [2016.03.31., 09:35] válasza erre: #60[válaszolok] #62
Szerencsen egyházi fenntartásúak az intézmények. Háborogtunk, amikor nem maradt világnézetileg semleges iskolánk, utólag abszurd módon viszont jól jártunk.
Amúgy jól indultak a tüntetések, szomorú, hogy hiteltelen, jól ismert baloldali alakok lovagolnák meg, mint Pukli vagy Radó. Ezzel ki is végezték a mozgolódást, jóérzésű, tisztességes ember sem a KLIK-et, sem őket nem támogathatja.
62nek (vendég) [2016.03.31., 10:04][válaszolok] #63
Én mást hallok. Az ott tanítók ugyancsak bánják, hogy Szerencsen odadobták az iskolákat az egyházaknak. Mi lett jobb? A tankönyv, csökkentették a tananyagot?
Nőtt az erkölcsi nevelés? Erről sokfélét beszélnek.Mióta katolikus iskola van azóta Szerencs vagy négy katolikus papot cserélt. Azt hallani, hogy van olyan iskola aki azért kilincsel, hogy újra önkormányzati legyen.Pukli meg Radó akár baloldali is lehetne.Legalább nekik van bátorságuk
63-nak (vendég) [2016.03.31., 10:22][válaszolok] #64
...és véleményük, amit meg is tudnak, mernek fogalmazni. valamint ki is mernek mondani. Ami sajnos egyre ritkább a polgári (????) Magyarországon. Nem lázítani akarnak, hanem érvelnek. Az amit pedig velük csinálnak az a magyar politikai gondolkodás és cselekvés szégyene. Nézze meg mindenki az 1990 előtti, akkor alakuló pártok véleményét az önkormányzatiságról, demokráciáról, iskoláról, oktatásról... Az akkori vélemény köszönőviszonyba sincs a mai cselekvéssel!
fásultság (vendég) [2016.03.31., 12:01][válaszolok] #65
Sokan fásultan szemlélik mi történik. Közben a fideszisták lassan magukra maradnak pártállástól függetlenül kezdik mellőzni őket. Elég megnézni kik vettek részt pld a tegnapi Rákóczi fejedelem szobrának koszorúzásánál.
tüntetések (vendég) [2016.03.31., 12:03] válasza erre: #64[válaszolok] #66
"egy közösség már abba sem szólhat bele szabadon, hogy milyen módon, milyen szellemiségben oktatja a saját gyermekeit"

Ugyanazok tanítják a gyerekeket. Ugyanaz a hírhedt nőszemély mosolyog a Jézus-szoborral a háttérben, aki köztudottan csalta éveken át a férjét vagy terrorizálta a kisdiákokat egy másik intézményben. Érdekli is az ilyeneket, hogy ki van hatalmon, a kapcsolataik mindig is védték őket. Sosem fogunk tőlük megszabadulni!

"Pukli meg Radó akár baloldali is lehetne.Legalább nekik van bátorságuk"

Nem akár, hanem tényszerűen azok. És nem bátorságuk van, hanem hataloméhségük. Előbbi konkrétan ex-szocialista politikus, utóbbi családja egy állam pénzén meggazdagodott, véresszájúan Orbán-ellenes alakulat. A Facebook fotói szerint a lánya Lendvai Ildikóval piknikezik, nyáron meg kibucot épít Izraelben. Én is utálom Orbánt, de a jó isten óvja meg az országot és a tanárokat ettől a bandától is!

"Nem lázítani akarnak, hanem érvelnek."

Ez nem igaz. Szerintem aki szerint 2010 előtt minden szép és jó volt, az bizony egyoldalú és lázít! Az én gyerekem oktatását ne Zuschlag körei és egy cionista telepes határozza meg!
Nem tudom elfogadni, hogy nincs az országban a sok ezer tiltakozó tanárból EGYETLEN EGY, aki független és feddhetetlen múltú. Nagyon nagy akkor a baj!
megjegyzés (vendég) [2016.03.31., 12:51] válasza erre: #66[válaszolok] #67
Mondja már el legyen szíves Ön mit javasol?
tüntetések (vendég) [2016.03.31., 15:47] válasza erre: #67[válaszolok] #68
A tanároknak? Azonnal forduljanak el az összes kétes múltú vagy szándékú egyéntől és minden párt támogatását utasítsák vissza, akik hasznot akarnak húzni az ügyből. Tüntessenek a Kossuth téren addig, amíg a megfogalmazott szakmai követeléseik nem teljesülnek. Hívjanak fel csatlakozásra minden más elégedetlen szakszervezetet, civil mozgalmat, ápolókat, orvosokat, szervezzenek országos sztrájkot, akár félpályás útlezárásokat. Ha hiteles emberek állnak a mozgolódás élére, a többség melléjük fog állni.
tüntetéseknek (vendég) [2016.03.31., 15:58][válaszolok] #69
Ha azt akarja elérni, hogy a pedagógusok mozgolódása befulladjon akkor igaza is lehet. Éppen ellenkezőleg , úgy mint a tüntetéseken mindenki támogatását el kellene fogadniuk párttállás nélkül, hogy nyomást gyakoroljanak és legalább az oktatásban legyen nagyobb szabadság.Egyébként nem hiszek a tiszta szakmai ügyekben, mert a politika ha akarja ha nem átszőtt mindent.
Nagyon sajnálom a 66-os hozzászólást. Aki nem ért egyet az"hataloméhes". És ez baj? Akik most vannak azok nem hataloméhesek?
megjegyzés (vendég) [2016.03.31., 16:45] válasza erre: #68[válaszolok] #70
Egyetértek Önnel, az első mondata kivételével. Igaza van, ez lenne az ideális. (Sajnos) múltja mindenkinek van, hogy mi a kétes, az kérdéses. Nem tudom hogyan lehetne hatékonyan fellépni azok nélkül akik eddig is kritikusak voltak, akik eddig is meg merték mondani a véleményüket. Ki szervezné az egészet, ki fogná össze? Múltja mindenkinek van, azt a részét emelik ki az ellenzők, amit akarnak, amivel lejárathatják a tiltakozót.
Az oktatási rendszer rossz, ezt hozzáértők, az ott dolgozók évek óta mondják, mégsem történt semmi. Változtatni kellene, de szép szóval nem sikerült. Hogyan kényszerítsék ki?
megjegyzés (vendég) [2016.03.31., 16:56] válasza erre: #68[válaszolok] #71
"Ha hiteles emberek állnak a mozgolódás élére, a többség melléjük fog állni." Kik a hitelesek? Kit nem lehet kikezdeni? Aki mindig hallgatott, most sem lesz vezér, főszervező! Akkor inkább hagyjuk az egészet?
tüntetések (vendég) [2016.03.31., 17:07] válasza erre: #69[válaszolok] #72
A dolgoknak nem csak az a két állapota van, hogy Fidesz vagy MSZP. Nem azzal fogunk változást elérni, ha az egyik rablóbanda segítségével kigolyózzuk a másikat. Nem tanultunk abból, ahogy a Fideszt a nyakunkba szabadítottuk 2010-ben? Most fordítva szeretnénk bekapni a cumit? A mostani kihívók és az ő hátországuk egyszer már leszerepelt. Újra a nyakunkba ültetni őket nem fog megoldást jelenteni.

"úgy mint a tüntetéseken mindenki támogatását el kellene fogadniuk párttállás nélkül"

Ez nem fog menni a fent idézett úriemberekkel az élükön, és ezért látszik befulladni MÁR MOST is az egész történet. Normális ember a Societas-hoz és Lendvai Ildikó pajtásaihoz nem adja a nevét, a tanárok jó része sem. Lehet a Fideszt karaktergyilkossággal vádolni, de lássuk be, ezekben az esetekben nincs nehéz dolguk. Nem a Fidesz erős, csak a csatornafedő alól fel-felkapaszkodó poszt-MSZP pártoktól és személyektől hányingere van a lakosságnak és ezért a Fideszt választják mint kisebbik rosszat.
tüntetések (vendég) [2016.03.31., 17:20] válasza erre: #71[válaszolok] #73
Na látja, ez nehezebb kérdés. De gondoljunk bele! Számomra olyan lenne hiteles, aki érti a dolgát. Nem kell, hogy "hivatásos szakértő" legyen, elég, ha van több év valódi szakmai tapasztalata, a tanárok túlnyomó része elismeri a képességeit. A rendszerváltás óta nem volt egyetlen párt tagja sem, párt ifjúsági szervezetéé sem, politikai múltja nincs. Nem dolgozott államilag kitömött szervezet vezetésében és a családja sem állami százmilliókon építette fel az egzisztenciáját. Tudja, hogy a mai közállapotok egy hosszú, sok évtizedes rombolási folyamat eredményei és ezért gyökeres változásokat követel. Azért ez szerintem a tiltakozók 90-95%-ára illeszkedik.
megjegyzés (vendég) [2016.03.31., 17:38] válasza erre: #73[válaszolok] #74
Igen, "Ő" eddig is végezte a dolgát, politikamenetesen akarja ugyanezt csinálni ezután is, tehát várja, hogy majd valami változik, valakik szólnak, valakik megoldják. Lássuk be, sem a szakszervezetek, sem más érdekképviseletek nem függetlenek, valahová mindenki tartozik. Ha nem ő, akkor a felesége, annak sógora, a sógorának az anyósa, vagy annak a főbérlője ... Bárkiről pillanatok alatt kideríthető bármilyen politikai kapcsolat és annak az ellenkezője is.
Hagyjuk az egészet, minden rendben van így, ahogy van. Ezek, a politikára való célozgatások talán ezt is akarják elérni, sugallni.
megjegyzés (vendég) [2016.03.31., 17:58] válasza erre: #73[válaszolok] #75
"Tudja, hogy a mai közállapotok egy hosszú, sok évtizedes rombolási folyamat eredményei és ezért gyökeres változásokat követel."
A mai társadalmi berendezkedésben demokratikus változások csak politikai játszmák révén képzelhetők el. Választáson csak pártok indulhatnak, ott nyerni kell, de legalább többséget szerezni. Aztán jöhetnek az eszmék. De ha már valaki eddig eljutott (nyert), rögtön nem az eszmék lesznek a legfontosabbak. Hosszú folyamat, amíg a közjó lesz az első helyen, ma ilyet el sem lehet képzelni.
új szomszédok (vendég) [2016.04.01., 11:41][válaszolok] #76
EGy terepjárós nagyvállalkozó körlevelet küldött a környékbeli falvakba ajánlván magát, hogy segít a több gyermekes családoknak állami pénzen lakáshoz jutni. 4 vagy több gyerek esetén közel 3 milla ingyenpénz megszerzését igéri. A baj csak az, hogy ezek az emberek most is ramaty házakban élnek, s ennyi pénzért nyilván nem fog kapni kacsalábon forgó palotát. Arra azonban jó lesz, hogy a jobb iskolák reményében elköltözzenek, s összevásárolják a szerényebb lakásokat.
Ilyenkor aztán rohangálnak a szomszédok, mert valahogy nincs kedvük kerítést emelni, biztonsági szolgálatot fizetni, s orvoshoz járni idegnyugtatóért. Csurog-csepeg persze majd ide is oda is, csak éppen a nyomor fog újratermelődni. Persze akik az úrinegyedben laknak, felülről nézhetik az egészet, legalábbis egy darabig. Ne reménykedjenek.
Vajon kiderül-e minden valaha? (vendég) [2016.04.01., 17:18][válaszolok] #77
http://www.mfor.hu/cikkek/vallalatok/Az_unios_penzek_okozhattak_a_magyar_cukorgy ..., És ha egyszer évek, évtizedek elteltével kiderül fog-e érdekelni valakit?
Erről ugyan tárgyalnak-e? (vendég) [2016.04.10., 10:30][válaszolok] #78
Iskola a határon (vendég) [2016.05.19., 14:38][válaszolok] #79
http://hvg.hu/itthon/20160517_klik_allamositas_lazar_janos_onkormanyzatok_csomor ...; A fentiekről nem tárgyalnak? Jó, jó tudom már alig volt iskola az önkormányzatoknál. De akkor szükség van ezek után önkormányzatokra? És önkormányzatiságra, az 1990-es rendszerváltás egyik legnagyobb vívmányára? Tulajdonképpen miről tárgyalnak?
Önöknek mi a véleménye? Kell-e népszavazás? (vendég) [2016.05.31., 08:52][válaszolok] #80
Nem kellene összedobni egy ütős békemenetet a semmit sem érő ámde jó sokba kerülő népszavazásért? Illetve nem egészen semmit sem érő mert egy párt és kormányszimpátia felmérésre alkalmas. Másra nem.
Mert nézzük csak:
- Jó sokan elmennek és nemmel szavaznak akkor mi lesz? Brüsszel "meghajol" a magyar akarat előtt? Fenét..., jól kivágnak bennünket az unióból. ( Nem mintha sokat érne, hogy benne vagyunk.)
- Kevesen mennek el és nemmel szavaznak. Jó nagy pofára esés a kormánynak....
- Sokan vagy kevesen igennel szavaznak. Nem gondolnám, hogy ez az opció életképes lenne.
Tehát a lényeg: Orbán Viktor néhány hónapja nem kis hírveresek kíséretében aláírta már Brüsszelben a "nem" lehetőséget. Most megnépszavaztatja ugyanazt. Kissé kezd abszurd vonalba átmenni ez az egész. Nem utolsó sorban erről népszavazást tartani teljességgel értelmetlen mert semmiféle kötelező - de még ajánló - szinten sem jelent semmit az Unió számára. Lehet, hogy mi "üzenjük Brüsszelnek, hogy ők is megértsék", - természetesen magyarul -, ezt bizony nem fogják megérteni és nem a nyelvi problémák, hanem az abszurd tartalma miatt....
(JTR); Talán ezt is megtárgyalják és ajánlásokat adnak, nekünk a nép egyszerű gyermekeinek?!
Vajon itt van-e ilyen vélemény? (vendég) [2016.05.31., 09:51][válaszolok] #81
Találoskérdés. (vendég) [2016.06.05., 17:27][válaszolok] #82
Hol van "Kisfelcsút" ?
És itt? Hogyan tovább? (vendég) [2016.06.08., 10:55][válaszolok] #83
http://mno.hu/belfold/budaors-nem-megy-onkent-a-vagohidra-1346050; És itt? Hogyan tovább tisztelt döntéshozók? (Már ahol iskola maradt!) Jön a körzetesítés? Miért nem publikus, hogy hol lesz/lesznek a körzetközpont/körzetközpontok? Nagyobb a titkolózás, mint rendszerválás előtt. Két alapkőletétel között erről is lehetne egy sajtótájékoztató.
Ajánlott olvasmány... (vendég) [2016.07.03., 12:01][válaszolok] #84
http://mno.hu/nagyinterju_magazinban/gemesi-gyorgy-a-fidesz-le-akart-szedni-a-te ...; Ajánlott olvasmány polgármestereknek és EMBEREKNEK.
Összes hozzászólás: 90 db (45 különböző címről), nem megjelent hozzászólás: 6 db (7%)
Kommentek megjelenítése csoportosítva

A hozzászólások nem a Szerencsi Válasz álláspontját képviselik, tartalmuktól szerkesztőségünk teljes mértékben elhatárolódik, felelősséget értük nem tudunk vállalni. Kérjük, hogy ezt tartsák szem előtt, mielőtt írnak! Az azonosítást lehetővé tevő IP-címeket soha senkinek nem adjuk ki, kizárólag rendőrségi nyomozás esetén. • Adatkezelési tájékoztató

Tisztelt Olvasóink! A hozzászólás lehetősége 2022. január 4-ével megszűnt.
További információ ide kattintva olvasható.